تبلیغات در اینستاگرام؛ تبلیغ پیج کسب و کار در اینستاگرام
شاید به جرئت بتوان گفت که تاکنون هیچ پلتفرمی و اپلیکیشن موبایلی به اندازه اینستاگرام نتوانسته است تا به این میزان طرفدار داشته باشد! به همان میزان تبلیغات در اینستاگرام برخلاف تصور بسیاری از افراد میتواند بازدهی بسیار بالایی داشته باشد.
پیج شما میتواند شامل هر نوع کسب و کاری اعم از فروش پوشاک، لوازم خانگی، غذا، لباس و معرفی خدمات مانند دندانپزشکی، آرایشگری و … باشد و شما برای رشد این نوع از کسب و کار خود میتوانید با به کار گیری استراتژی تبلیغ کسب و کار در اینستاگرام و تبلیغات در پیج های پر بازدید یا محتوای مناسب و … اقدام نمایید.
نگاهی به آنچه که باید برای تبلیغ کسب و کار در اینستاگرام بدانید
اگر کمی به تاریخچه تبلیغات در اینستاگرام نگاهی بیاندازید خواهید دید که پلتفرم اجتماعی اینستاگرام از حدود 10 سال پیش و در ابتدا فقط با تبلیغ برندهای معروف کار خود را شروع کرده است، در آن زمان شاید بسیاری از افراد اصلا اطلاعی از این پلتفرم و قابلیت های آن نداشتند اما در حال حاضر کمتر کسب و کاری را میبینید که حداقل یک پیج بیزینسی یا شخصی برای دیده شدن یا برند شدن در این پلفترم نداشته باشد.
| قابلیت اینستاگرام برای تبلیغ | مزیت | معایب |
|---|---|---|
| تبلیغات در ریلز | انتخاب مخاطب هدف | رقابت بسیار زیاد |
| تبلیغ با قرار دادن پست در اکسپلور | دسترسی به مخاطبین در قشرهای مختلف و در سراسر جهان | تولید محتوای با کیفیت |
| تبلیغ در بین پست های معمولی | امکان ایجاد پیج رایگان | هزینه بالای تبلیغات |
| پیشنهاد دادن پست به کاربران (پروموت) | شفاف بودن تبلیغات | اشباع شدن بسیاری از کسب و کارها |
با تمام معایبی که گفته شد، باز هم بسیاری از کسب و کارها میتوانند با حضور در این پلتفرم، بازدهی بسیار مناسبی داشته باشند و افزایش فروش یا ارائه خدمات و … بالایی را تجربه کنند.
تبلیغ پیج اینستاگرام مناسب کدام کسب و کار است؟
چند ماه پیش برای تبلیغ یک کسب و کار در حوزه تعمیرات ماشین های سنگین در اینستاگرام و چیدن استراتژی تبلیغاتی، شروع به بررسی پیج های رقیب کردم. در ابتدا فکر میکردم که این نوع پیج اصلا در اینستاگرام وجو ندارد، چرا که تصورم این بود که این پیج ها محتوای بصری و جذابی نمیتوانند تولید کنند و از آنجایی که اینستاگرام به جهت سرگرمی بسیاری از افراد میباشد، قطعا محتوای خشنی مانند تعمیرات ماشین های سنگین چیزی نیست که مخاطب آن را ببینید یا حتی لایک کند.
اما در اوج ناباوری متوجه شدم که بسیاری از افراد با تولید یک سری محتوای خلاقانه، توانستهاند فالورهای بسیاری را جذب کنند و هر پست آنها بالای 500 هزار لایک داشته باشد!
از این جهت نمیتوان گفت تبلیغات پیج در اینستاگرام، فقط مخصوص یک سری مشاغل میباشد و در واقع باید اینطور گفت که بازدهی تبلیغات مانند هر نوع تبلیغاتی در فضای مجازی کاملا بستگی به شما دارد.
استراتژی تبلیغات در اینستاگرام
اگر فقط یک بار اقدام به دریافت مشاوره کسب و کار و تبلیغات در اینستاگرام کرده باشید، قطعا با واژه چیدن استراتژی آشنا شدهاید. در واقع مشاورین دیجیتال مارکتنیگ یا افراد متخصص با استفاده از استراتژی تبلیغات در اینستاگرام به شما کمک میکنند تا در یک مسیر درست و برنامه ریزی شده و توسط تکنیک هایی که امکاناتی که دارید، تبلیغات هدفمندی را انجام دهید.
استراتژی تبلیغ کسب و کار در اینستاگرام میتواند با توجه به نوع کسب و کار، میزان بوجه، امکانات کسب و کار یا زیر ساخت کسب و کار و … متفاوت باشد که کارشناس مربوطه با توجه به تمامی این موارد بهترین و راحت ترین روش را به شما به عنوان صاحب بیزینس پیشنهاد میدهد.
از این جهت پیشنهاد میشود در همان ابتدا و قبل از این که بخواهید کار راه اندازی پیج خود را انجام دهید، حتما با یک مشاور مشورت نمایید و به مواردی مانند: میزان فعالیت رقبا، زمان مورد نیاز و تعیین KPI، امکانات منحصر به فرد شما نسبت به رقبا و … توجه داشته باشید.
هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟
بسیاری از هزینه های تبلیغات تحت تاثیر عوامل مختلفی افزایش یا کاهش مییابند که تبلیغات اینستاگرام هم از این قاعده مستثنا نیست، در نظر داشته باشید که عواملی مانند نوع پیج تبلیغاتی، نوع تبلیغات شما، تعداد بازدید مورد نظر، تعدادلایک ها، تعداد فالورها و … هر یک به تنهایی میتوانند به میزان قابل توجهی، هزینه تبلیغات را کاهش یا افزایش دهند.
تعرفه تبلیغات در اینستاگرام میتواند به شرح زیر باشد:
- هزینه تبلیغ هر پست در یک پیج با حدود K 10 فالور، برای هر پست 500 هزار تا 1 میلیون تومان و برای هر استوری 300 تا 700 هزار تومان.
- هزینه تبلیغ در اینستاگرام در یک پیج حدود K 20 فالور، برای هر پست 2 تا 2.5 میلیون و برای هر استوری 500 هزار تا 1 میلیون تومان
- هزینه تبلیغات در اینستاگرام در یک پیج حدود K 20 تا K 50 برای هر پس حدود 2.5 تا 7 میلیون تومان و برای هر استوری بین 1 تا 3 میلیون تومان
- تعرفه تبلیغات کسب و کار در اینستاگرام برای یک پیج با بیش از k 50 برای هر پست بیش از 7 میلیون تومان و برای هر استوری حداقل 1.500 هزار تومان میباشد.
البته در نظر داشته باشید که هزینه تبلیغات در پیج های بسیاری از سلبریتی ها و اینفلوئنسرها گاهی بسیار نجومی بوده و به بالای چند صد میلیون میرسد.
آیا تبلیغات در اینستاگرام به صرفه است؟
همانطور که گفته شد، بازدهی این نوع تبلیغات (تبلیغات آنلاین در اینستاگرام) بسیار بالا است، اما از طرفی هزینه آن نسبت به بسیاری از تبلیغات دیگر در فضای آنلاین بیشتر است که این موضوع سبب شده است تا بسیاری از کسب و کارها خود به صورت رایگان اقدام به راه اندازی پیج کسب و کار و فعالیت در آن، طبق یک استراتژی تخصصی نمایند.
در نظر داشته باشید این که شما بخواهید پیج خود را تبلیغ کنید یا طبق یک برنامه و تولید محتوای با کیفیت، فالور جذب نمایید، کاملا متفاوت است.
اما در صورتی که میخواهید، در مدت زمان کوتاهی بازدهی بالایی را تجربه کنید، انجام تبلیغات میتواند به شما کمک کند اما اگر سرعت برای شما اهمیت چندانی ندارد میتوانید از یک مشاور کسب و کار یا برندینگ یا مشاور تبلیغ کسب و کار در اینستاگرام، یک تقویم محتوایی، نحوه انتخاب موضوع، نحوه تولید محتوا و … دریافت کنید و طبق آن پیش بروید.
تبلیغات کسب و کار در پیج اینستاگرام با کاری تی
تا اینجا آنچه درمورد تبلیغات در اینستاگرام مورد نیاز بود را مطالعه نمودید، میتوانید برای رشد سریع پیج و کسب و کار خود از طریق تبلیغات اقدام کنید یا این که با کمک یک مشاور و استراتژی تبلیغات حرفه ای در اینستاگرام، پیج پوشاک، لوازم خانگی، رستوران، آرایشگاه، پزشکی، غذا و … را به دیگر مخاطبین مورد هدف خود نشان دهید.
در این بین کاری تی به عنوان مشاور کسب و کار و مشاور تبلیغات پیج اینستاگرام در کنار شما خواهد بود، شما میتوانید از ما بخواهید که با تحلیل پیج شما یا در صورت نداشتن پیج، با تحلیل بازار شما و نوع و نحوه فعالیت رقبای شما، روش هایی را به شما پیشنهاد بدهیم تا با توجه به میزان بودجه خود، امکاناتی که فراهم آوردهاید، بازدهی مناسب را دریافت نمایید.