علت یخ زدن یخچال الکترواستیل

علت یخ زدن فریزر الکترواستیل بدون برفک

3.6/5 - (8 امتیاز)

برای بسیاری از افراد یخ بستن یخچال الکترواستیل، خصوصا یخچال‌های نسل جدید، عجیب است، چرا که یخچال فریزرهای نسل جدید مجهز به سیستم نوفراست (برفک زدایی) هستند. اما یخ زدن یخچال فریزرهای الکترواستیل اصلا عجیب نیست! بسیاری از عوامل، از خرابی یک قطعه گرفته تا استفاده نامناسب از یخچال، می‌توانند دلیل برفک زدن یخچال باشند.
گاهی اوقات علت یخ زدن فریزر الکترواستیل بدون برفک یک اشتباه مثل تنظیم نامناسب دما است. اما گاهی اوقات علت برفک زدن یخچال فریزر الکترواستیل خراب شدن یک قطعه مهم و کلیدی می‌باشد. بنابراین به محض مشاهده برفک در داخل یخچال الکترواستیل باید سریعا علت را متوجه شوید. چرا که اگر یخ زدن به خرابی قطعاتی نظیر ترموستات، برد کنترل، موتور و غیره مربوط باشد، باید خیلی زود برطرف گردد.

لیست علت یخ زدن فریزر الکترواستیل

لیست علت یخ زدن فریزر الکترواستیل بدون برفک شامل عواملی است که به یخ بستن یخچال فریزر الکترواستیل دامن می‌زنند. بنابراین اگر در یخچال خود برفک یا یخ مشاهده کردید، باید دلیل این اتفاق را در لیست زیر جستجو کنید؛

  • پایین بودن دمای یخچال
  • پر کردن یخچال با مواد غذایی
  • نامناسب بودن محل یخچال
  • خرابی ترموستات
  • خرابی برد کنترل دما
  • خرابی لوله رادیاتور
  • فرسوده شدن لاستیک دور درب
  • یکسره شدن موتور یخچال
  • گرفتگی فاضلاب یخچال

موارد نامبرده، مهمترین دلایل یخ بستن فریزر الکترواستیل هستند، اما علت یخ زدن یخچال فریزر می‌تواند بسیار بیشتر باشد. البته سایر علل بروز برفک در یخچال الکترواستیل به ندرت اتفاق می‌افتد.

 

آیا یخ زدن داخل یخچال فریزر الکترواستیل طبیعی است؟

خیر، پاسخ منفی است. به خصوص اگر بدانیم یخچال فریزرهای امروزی مجهز به سیستم نوفراست هستند. به لطف سیستم نوفراست یخچال فریزر نباید کوچکترین برفکی داشته باشد. در غیر این صورت با مشکل مواجه است. بنابراین یخ زدن داخل یخچال الکترواستیل نه تنها طبیعی نیست، بلکه نشانه یک نقص بزرگ است. البته اگر علت برفک زدن یخچال فریزر الکترواستیل تنظیم نادرست دما یا قرار دادن یخچال در محلی نامناسب باشد، در این صورت نمی‌توان یخ بستن یخچال را یک مشکل بزرگ دانست. چرا که در این مواقع این شما هستید که باعث برفک زدن یخچال شده‌اید! اما اگر دلایل یخ زدن یخچال غیر از این موارد باشد، باید با حساسیت زیاد علت خرابی را شناسایی و آن را برطرف کنید.

علت یخ زدن کشوی پایین فریزر الکترواستیل بدون برفک

گاهی اوقات یخ زدن یخچال فریزر به کشوی پایینی آن محدود است. در این مواقع علت یخ زدن فریزر الکترواستیل احتمالا به گرفتگی فاضلاب یا یخ بستن لوله‌های فاضلاب مربوط می‌باشد. لوله ‌های فاضلاب لوله‌هایی هستند که آب ذوب شده ناشی از کارکرد سیستم نوفراست را جمع آوری و از یخچال خارج می‌کنند. اگر این لوله گرفته باشد، آب به داخل یخچال بازگشته و در پایین ترین نقطه آن یخ می‌زند. برای حل این مشکل، یخچال را از برق بکشید، لوله‌ها را به کمک میله نازک باز کنید، سپس داخل آن را حرارت دهید. به این ترتیب مسیر برای خروج آب باز می‌شود. در نتیجه کشوری پایین یخچال فریزر دیگر یخ نمی‌زند.

بررسی هر کدام از علت های برفک زدن یخچال بدون برفک الکترواستیل

اگر علت یخ زدن فریزر الکترواستیل بدون برفک تنظیم نامناسب دما، پر کردن یخچال یا نصب یخچال در مکان نامناسب بود، برای رفع مشکل می‌توانید شخصا دست به کار شوید. اما اگر علت برفک زدن یخچال فریزر الکترواستیل به خرابی یک قطعه مربوط باشد، هرگونه اقدام خودسرانه کار را بدتر می‌کند. در این مواقع باید به دنبال یک تعمیرکار حرفه ای جهت تعمیر یخچال الکترواستیل باشید. اجازه دهید هر یک از دلایل برفک زدن یخچال فریزر الکترواستیل را به همراه راهکار حل آنها با هم بررسی کنیم:

پایین بودن دمای یخچال؛ علت یخ زدن فریزر الکترواستیل بدون برفک

تنظیم نبودن دما از مهمترین دلایل برفک زدن و یخ بستن یخچال الکترواستیل است. اگر دمای یخچال از دمای نرمال پایین‌تر باشد، یخ زدن یخچال فریزر اصلا عجیب نیست! در این مواقع با افزایش دما و قرار دادن درجه روی دمای استاندارد می‌توان مشکل را برطرف نمود.

پر کردن یخچال با مواد غذایی؛ دلیل یخ بستن یخچال الکترواستیل

یخچال زمانی صحیح عمل می‌کند که هوا به درستی داخل آن جریان داشته باشد. چینش نادرست مواد غذایی، به خصوص پر کردن یخچال از مواد غذایی، جلوی گردش هوا را گرفته، بنابراین بخش‌هایی از یخچال دچار یخ زدگی می‌شود.

نامناسب بودن محل یخچال؛ علت برفک زدن یخچال بدون برفک الکترواستیل

نصب یخچال به شیوه غلط و قرار دادن آن در محلی نامناسب از مهمترین دلایل برفک زدن یخچال الکترواستیل است. منظور از نصب نادرست تراز نبودن یخچال فریزر می‌باشد. همچنین منظور از محل نامناسب، قرار دادن یخچال در محیطی مربوط، نصب یخچال نزدیک شعله گاز یا مثلا نصب یخچال زیر نور آفتاب است.

بررسی هر کدام از علت های برفک زدن یخچال بدون برفک الکترواستیل

هر زمان شاهد برفک زدن یا یخ زدن یخچال فریزر الکترواستیل بودید، اولین کار این است که علت یخ زدن فریزر الکترواستیل بدون برفک را پیدا کنید. در این مقاله به طور کامل علت برفک زدن یخچال فریزر الکترواستیل بررسی شد. اگر دلیل خرابی به عواملی نظیر تنظیم نامناسب دما یا مثلا نصب یخچال در محل نامناسب مربوط بود، می‌توانید به راحتی و با راهکارهای این مقاله مشکل یخ بستن را برطرف کنید. اما اگر علت یخ بستن یخچال چیزی به غیر این موارد ساده باشد، باید حتما به دنبال یک تعمیرکار جهت تعمیر یخچال باشید. نیازی به نگرانی نیست، کاریتی بهترین تکنسین تعمیر یخچال فریزر را به شما معرفی خواهد کرد. تنها کافی است به صفحه تعمیرات یخچال مراجعه بفرمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *