تنظیم دمای یخچال فیلور

تنظیم دمای فریزر فیلور

4.2/5 - (6 امتیاز)

 در واقع تنظیم دمای یخچال فریزر فیلور با توجه به فصل زمستان (سرد) و فصل تابستان (گرم) انجام می‌شود. با سرد و گرم شدن هوا بهتر است تنظیم درجه فریزر فیلور را تغییر دهید. تنظیم درجه یخچال فیلور قدیمی با چرخاندن درجه یخچال به راحتی انجام می‌شود. البته ست کردن درجه یخچال فیلور در مدل‌های دیجیتالی هم چندان پیچیده نیست! اما سوال اصلی این خواهد بود که تنظیم دمای یخچال فیلور روی چه عددی باید قرار بگیرد؟ با توجه به اینکه تنظیم دمای یخچال به شرایط جوی بستگی دارد، دمای یخچال فیلور در زمستان با دمای یخچال فیلور در تابستان متفاوت است. در این مقاله دمای مناسب یخچال فیلور در هر فصل را بررسی خواهیم کرد.

اما در صورتی که فکر می‌کنید یخچال شما خراب شده است یا با تنظیم دما باز هم دمای آن زیادی گرم یا سرد است، در همین ابتدای کار به شما پیشنهاد می‎دهیم در صورت نیاز و خراب شدن یخچال فریزر فیلور وقت را تلف نکنید و برای تعمیر یخچال فیلور از تعمیرکاران حرفه ای کاریتی کمک بگیرید در غیر این صورت با ما همراه باشید تا از دمای مناسب یخچال فیلور قدیمی و جدید مطلع شوید.

جدول تنظیم دمای یخچال فریزر فیلور (دمای طبیعی)

تنظیم درجه یخچال فیلور (ست کردن دمای یخچال فیلور)؛ عبارت است از چرخاندن ولوم یخچال فریزر فیلور قدیمی (ترموستاتی) بین اعداد 1 تا 5 و تنظیم آن متناسب با فصلی که در آن قرار داریم، همچنین فشردن دکمه‌های مربوط به درجه یخچال فریزر فیلور جدید (دیجیتال) می‌باشد که تنظیم دمای یخچال فریزر فیلور دیجیتالی بین اعداد 1 الی 19- درجه سانتی گراد، با توجه به فصل زمستان (سرد) و فصل تابستان (گرم) انجام می‌‎شود.

جدول تنظیم دمای یخچال فیلور دماهایی را نشان می‌دهد که در شرایط آب و هوایی معتدل باید یخچال فریزر روی آنها ست شود. دقت کنید در یک شرایط آب و هوایی مساعد، نه سرد نه گرم، یخچال فریزر در این دماها بهترین عملکرد را خواهد داشت:

جدول تنظیم دمای یخچال فیلور
تنظیم درجه فریزر فیلور قدیمی یخچال 3
فریزر 3
تنظیم درجه فریزر فیلور دیجیتال یخچال 1 الی 4 درجه سانتی گراد
فریزر 17- الی 19- درجه سانتی گراد

در زمان تنظیم دمای یخچال فریزر فیلور باید به نوع یخچال (ترموستاتی یا دیجیتال) توجه کنید. برای اطلاع بیشتر در این زمینه به صفحه تنظیم دمای یخچال مراجعه نمایید.

تنظیم درجه فریزر و یخچال فیلور تابستان (فصل گرم)

با توجه به اینکه در فصل تابستان هوا گرم است، در زمان تنظیم درجه فریزر فیلور باید اعداد سردتری را انتخاب کنید. طبیعتا گرم شدن هوا باعث می‌شود یخچال به سرمایش بیشتری نیاز داشته باشد.

درجه یخچال فیلور جدید و قدیمی در تابستان

بهترین درجه یخچال فیلور در تابستان 1 الی 2 درجه سانتی گراد است.

بهترین درجه یخچال فیلور قدیمی در تابستان 4 یا 5 می‌باشد.

دمای فریزر فیلور قدیمی و جدید در تابستان

بهترین درجه فریزر فیلور در تابستان 19- درجه سانتی گراد است.

بهترین درجه فریزر فیلور قدیمی (ترموستاتی) در فصل تابستان تنظیم ولوم بر روی عدد 5 می‌باشد.

تنظیم دمای فریزر و یخچال فیلور زمستان (فصل سرد)

از آنجا که در فصل زمستان یا همان فصل سرد، درجه هوا سردتر می‌شود، بنابراین یخچال فریزر فیلور به دمای کمتری برای کارکرد بهینه نیاز دارد. از این جهت بهتر است با تغییر دادن تنظیمات دمای یخچال، دما را روی اعداد گرمتری ست کنید.

درجه یخچال فیلور قدیمی و جدید در زمستان

بهترین درجه یخچال فیلور در زمستان 3 الی 4 درجه سانتی گراد است.

بهترین درجه یخچال فیلور قدیمی در زمستان 1 یا 2 می‌باشد.

دمای فریزر فیلور جدید و قدیمی در زمستان

بهترین درجه فریزر فیلور دیجیتال در تابستان 17- درجه سانتی گراد است.

بهترین درجه فریزر فیلور قدیمی (ترموستاتی) در تابستان عدد 1 می‌باشد.

آیا تنظیم درجه یخچال فیلور قدیمی با نو متفاوت است؟

بله، درجه و نحوه تنظیم دمای یخچال فیلور قدیمی با نو فرق می‌کند. یخچال فریزرهای قدیمی فیلور از ترموستات بهره می‌برند؛ این ترموستات به یک ولوم متصل شده است که در بازه اعداد 1 الی 5 می‌چرخد. چرخاندن ولوم به معنای چرخاندن درجه یخچال است. اما تنظیم درجه فریزر فیلور جدید (دیجیتالی) به کمک صفحه نمایش انجام می‌شود. شما می‌توانید از طریق دکمه‌های موجود در صفحه نمایش اقدام به ست کردن دمای دستگاه کنید.

در زمان تنظیم دما یک نکته را فرموش نکنید؛ اعداد نمایان شده در صفحه نمایش یخچال دیجیتالی بیانگر دمای دستگاه است، بنابراین با افزایش آن از سرمای یخچال کاسته می‌شود. اما در یخچال ترموستاتی عدد اشاره شده توسط ولوم، بیانگر میزان سردی یخچال است. با افزایش این عدد سرمای یخچال افزایش پیدا می‌کند.

اگر تنظیم دمای یخچال فریزر فیلور به درستی انجام نشد چه کنیم؟

بدون شک تنظیم درجه فریزر فیلور، خصوصا با سرد (فصل زمستان) و گرم (فصل تابستان) شدن آب و هوا، بسیار مهم است. اما گاهی اوقات تنظیم دمای یخچال فیلور به خوبی انجام نمی‌شود. در این مواقع احتمالا یکی از قطعات داخلی یخچال خراب شده است. برای حل این مشکل و تنظیم دمای یخچال باید سریعا از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید.

کاریتی لیستی از متخصصین حرفه‌ای تعمیر یخچال را به شما معرفی می‌کند تا با خیالی آسوده از آنها کمک بگیرید. کافی است به صفحه تعمیرات یخچال مراجعه کنید تا با برترین نمایندگی‌های تعمیر یخچال فریزر برند فیلور مواجه شوید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *