تنظیم دمای یخچال فریزر؛ نحوه تنظیم و دمای استاندارد یخچال و فریزر

نحوه تنظیم درجه یخچال

5/5 - (5 امتیاز)

گاهی با وجود تنظیم درجه یخچال و انتخاب یک درجه نرمال برای یخچال یا فریزر باز هم حس می‌کنید یخچال شما به خوبی خنک نیست یا مواد غذایی به دلیل سرمای شدید داخل یخچال در حال یخ زدن هستند! در این صورت دو حالت دارد یا نحوه تنظیم درجه یخچال به درستی انجام نشده یا این که یخچال شما خراب است!!
شاید سوال شما این باشد که درجه یخچال بایدروچندباشه؟ این که یخچال شما قدیمی باشد یا جدید و این که فصلی که در حال هستید (زمستان، تابستان) چه فصلی است در تنظیم دمای یخچال بسیار موثر می‌باشد گاهی نیاز است شما در فصل زمستان در حفظ دما، درجه یخچال را کاهش یا در فصل زمستان، آن را افزایش دهید. برای این که متوجه پاسخ هایی درمورد کدام درجه یخچال سردتر است؟ یا در فصل زمستان یا در تابستان درجه یخچال روی چند باشد؟ شوید. با ما همراه باشید.

دمای یخچال و فریزر باید روی چند باشد؟ (درجه نرمال یخچال)

نحوه تنظیم درجه یخچال (تنظیم دمای یخچال)؛ عبارت است از چرخاندن درجه یا لمس و فشردن صفحه نمایشگر یخچال جهت افزایش، کاهش و در نتیجه متناسب کردن دمای یخچال نسبت به دمای محیط انجام می‌شود، دمای یخچال با توجه به نوع یخچال، میزان مواد غذایی داخل یخچال، فصلی که در آن قرار داریم حدود چند درجه کاهش یا افزایش می‌یابد.

جهت تنظیم درجه یخچال اولین سوالی که باید از خود بپرسید، این است که درجه یخچال بایدروچندباشه؟ بدیهی است دمای مناسب فریزر و دمای مناسب یخچال با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. به گفته‌ی کارشناسان درجه نرمال(استاندارد) یخچال 3 درجه سانتی گراد می‌باشد. از طرفی درجه نرمال فریزر منفی 19 درجه بیان شده است. با این حال تغییرات آب و هوایی می‌توانند دمای ایده‌آل یخچال فریزر را هم تغییر دهند. برای مثال توصیه می‌شود در فصل تابستان همزمان دمای فریزر یخچال و خود یخچال کمی کاهش پیدا کند. بالعکس در زمستان با سرد شدن هوا، تنظیم درجه سرمای یخچال باید روی اعداد بالاتری قرار بگیرد.

در جدول‌هایی که در انتهایی همین متن قرار گرفته شده است، درمورد این که درجه یا دمای یخچال چند درجه است؟ به صورت کامل به اعداد درجه یخچال اشاره کرده‌ایم.

درجه یخچال و فریزر در تابستان بایدروچندباشه؟

فرقی ندارد! نحوه تنظیم درجه یخچال قدیمی در تابستان یا تنظیم دمای یخچال نو در فصول گرم سال تحت تاثیر گرمای هوا قرار می‌گیرد. در این فصل می‌بایست با کاهش دمای درجه یخچال فریزر، چه در بخش یخچال چه در بخش فریزر، شرایط را برای مقابله با گرمای ناشی از تابستان آماده کنید. چرا که باز و بسته کردن درب یخچال در تابستان می‌تواند به راحتی سرمای آن را هدر دهد. اما در تابستان درجه یخچال بایدروچندباشه؟

جدول زیر دمای استاندارد جهت تنظیم درجه یخچال قدیمی در تابستان یا یخچال نو، بهترین دمای فصل تابستان برای یخچال فریزر یا به عبارتی درجه یخچال در تابستان را نمایش می‌دهد:

دمای ایده‌آل یخچال فریزر در تابستان
یخچال دارای ترموستات 4 الی 5 درجه سانتی گراد
اتوماتیک 3+ الی 4+ درجه سانتی گراد
فریزر 20- الی 18 - درجه سانتی گراد

بنابراین در پاسخ به این سوال که درجه یخچال معمولی باید روی چند باشد؟ باید گفت که در تابستان این دما باید بین 3+ سانتی‌گراد تا 4+ سانتی‌گراد باشد و همچنین تنظیم دمای یخچال قدیمی در تابستان به این صورت است که ولوم یخچال را بر روی درجه 4 درجه سانتی‌گراد تا 5 درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌کنیم. در واقع در یخچال‌های قدیمی هرچه اعداد کمنر باشد درچه یخچال نیز سردتر خواهد بود.

درجه یخچال و فریزر در زمستان باید رو چند باشه؟

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که درجه یخچال در زمستان چند باشه؟تنظیم درجه فریزر و یخچال در زمستان (دمای یخچال در زمستان) دقیقا برعکس تابستان است. در این فصل درجه حرارت هوا به خودی خود سرد بوده و حتی باز و بسته کردن یخچال سرمای زیادی را هدر نمی‌دهد. از همین رو در این فصل می‌توانید تنظیمات یخچال را تغییر داده و آن را روی دمای بالاتری قرار دهید. می‌توان گفت درجه یخچال در زمستان به شرح زیر است.

جدول زیر جهت رفع سوال درجه یخچال در زمستان چند باشه؟ و بهترین دما برای تنظیم درجه یخچال قدیمی در زمستان یا یخچال نو در فصول سرد سال (دمای یخچال در زمستان) ایجاد شده است:

دمای ایده‌آل یخچال فریزر در زمستان
یخچال دارای ترموستات 2 الی 3 درجه سانتی گراد
اتوماتیک 4+ الی 5+ درجه سانتی گراد
فریزر 19- الی 16 - درجه سانتی گراد

همچنین در پاسخ به این که درجه یخچال در زمستان چند باشه؟ باید گفت که اگر یخچال شما از نوع جدید (اتوماتیک) می‌باشد، درجه تنظیم دمای یخچال دیجیتالی بین 4+ سانتی‌گراد تا 5+ درجه سانتی‌گراد آن هم در زمستان می‌باشد. در مدل یخچال قدیمی بهتر است دمای یخچال بین 2 درجه سانتی گراد تا 3 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود.

کدام درجه یخچال سردتر است؟

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که نمایش چه عددی بر روی نمایشگر درجه یخچال، نشان دهنده سردترین حالت یخچال است؟! یا به عنوانی کدام درجه یخچال سردتر است؟ باید بگوییم که هرچه عدد درجه یخچال کوچکتر باشد درجه یخچال سردتر است.
به عنوان مثال اگر درجه یخچال شما بر روی عدد 1 باشد نسبت به عدد 6 سردتر است. بنابراین اگر حس می‌کنید داخل یخچال شما به اندازه کافی سرد نیست می‌توانید تنظیم دمای یخچال خود را از یک تا دو درجه، کاهش دهید.

درجه یخچال بالا سرد است یا پایین

سرمایی که در یخچال وجود دارد ممکن است در همه جای یخچال یکنواخت نباشد، علت آن هم وجود کانال سرما در قسمت بالا یا پایین یخچال است.
حال سوال اینجاست، درجه یخچال بالا سرد است یا پایین؟ معمولا در بسیاری از مواقع درجه یخچال در قسمت بالایی یخچال سردتر است، بنابراین اگه می‌خواهید مواد غذایی شما بیشتر در معرض سرمایه قرار بگیرد تا از فاسد شدن آن جلوگیری شود، بهتر است آن در قسمت در سردترین قسمت یخچال، یعنی در قسمت بالایی یخچال قرار دهید.

کدام درجه فریزر سردتر است؟

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که کدام درجه فریزر سردتر است؟ یا این که درجه فریزر باید چند باشد!
در پاسخ باید گفت که سردترین دمای فریزر دمای 25- درجه سانتی‌گرد یا به عبارتی 13- فارنهایت است و همچنین کمترین درجه فریزر دمای (کمترین سرمایش) 14- درجه سانتی‌گراد یا به عبارتی 6.8 فارنهایت می‌باشد.
اما به صورت استاندارد دمای نرمال یخچال فریزر باید چیزی مابین 16- درچه سانتی‌گراد (3.2 فارنهایت) تا 18- درجه سانتی‌گراد (0.4- فارنهایت) می‌باشد.

تنظیم درجه یخچال قدیمی یا ترموستاتی (زمستان و تابستان)

حال سوال این است که تنظیم درجه یخچال قدیمی در زمستان یا تابستان به چه صورت است یا درجه یخچال قدیمی روی چند باشه؟ باید گفت که درجه یخچال قدیمی در زمستان باید بین 2 الی 3 درجه سانتی‌گراد و در تابستان 4 الی 5 درجه سانتی‌گراد باشد. جهت تنظیم درجه یخچال قدیمی (ترموستاتی) باید از ترموستات اهرمی یا ولومی کمک بگیرید و آن را به سمت چپ یا راست بچرخانید، هرچه عدد درجه در یخچال قدیمی بیشتر باشد یخچال سردتر و هرچه کمتر باشد دمای یخچال قدیمی به سمت سرمایش کمتر خواهد رفت.

نحوه تنظیم درجه یخچال قدیمی و دیجیتالی به چه صورت است؟

اصولا نحوه تنظیم درجه یخچال کار بسیار راحتی است، خصوصا اگر بخواهید تنظیمات درجه حرارت یخچال فریزر برای زمستان یا تابستان را تغییر دهید. البته شیوه تنظیم درجه یخچال از یک مدل به مدل دیگر متفاوت است.
برای مثال برای تنظیم درجه یخچال در مدل‌های قدیمی شما با یک ولوم چرخان سر و کار خواهید داشت. با چرخاندن این ولوم درجه حرارت داخل یخچال نیز به راحتی تغییر می‌کند. این در حالی است که پروسه تنظیم سرمای یخچال در مدلهای نسبتا جدید بسیار ساده‌تر است. این کار با وجود صفحه نمایش دیجیتال یخچال مثل آب خوردن انجام می‌شود.

نحوه تنظیم درجه یخچال با صفحه دیجیتالی

نحوه تنظیم دمای یخچال های جدید کار ساده‌ای است. باید بگردید و دکمه‌های Fridge (مخصوص دمای یخچال) و Freezer (مخصوص دمای فریزر) را پیدا کنید. با فشردن این دکمه دما تغییر خواهد کرد.

نحوه تنظیم درجه یخچال فریزر با صفحه دیجیتالی

نحوه تنظیم دمای یخچال قدیمی با ولوم تنظیم دما

نحوه تنظیم درجه یخچال قدیمی با ولوم هم کار چندان سختی نمی‌باشد. کافی است ولوم دما را بچرخانید تا فلش نمایانگر دمای روی عدد دلخواهتان قرار بگیرد.

روش تنظیم دمای یخچال فریزر از نوع ترموستاتی ولومی یا قدیمی

تنظیم دمای یخچال فریزر؛ در انواع برند‌ها

برای اطلاعات بیشتر درمورد نحوه تنظیم انواع یخچال‌ها در انواع برند ایرانی و خارجی ما در اینجا به تنظیم درجه یخچال برند سامسونگ، الجی و … پرداخته‌ایم:

تنظیم دمای یخچال سامسونگ

تنظیم دمای یخچال فریزر سامسونگ با استفاده از دکمه‌های fridge و freezer انجام می‌شود. پس از انتخاب دکمه مدنظر دما را با علامت‌های + و – تغییر دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه تنظیم دمای یخچال برند سامسونگ به صفحه تنظیم دمای یخچال سامسونگ مراجعه بنمایید.

تنظیم درجه یخچال فریزر ال جی

جهت تنظیم دمای یخچال ال جی می‌بایست از دکمه refrigerator (دمای یخچال) و یا دکمه freezer (دمای فریزر) استفاده کنید. با هر بار فشردن این دکمه، دما یک درجه کاهش پیدا می‌کند. جهت آشنایی دقیق‌تر با چگونگی تنظیم دما یخچال فریزر LG به صفحه تنظیم دما یخچال الجی مراجعه کنید.

نحوه تنظیم درجه یخچال بوش

ست کردن دمای یخچال فریزر بوش با استفاده از دو دکمه refrigerator برای قسمت یخچال و دکمه freezer برای قسمت فریزر انجام می‌شود. معمولا پس از فشردن این دکمه‌ها می‌توان با کلیدهای + و – دما را افزایش یا کاهش داد. اگر به دنبال آشنایی هرچه بیشتر با نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر بوش هستید، حتما به صفحه تنظیم دمای یخچال بوش مراجعه نمایید.

تنظیم دمای یخچال الکترواستیل

در مدل‌های نسبتا جدید الکترواستیل تنظیم دما به وسیله دکمه‌های Fridge temp و freezer temp انجام می‌شود. بعد از انتخاب این دکمه‌ها با استفاده از دکمه‌های down و up می‌توان دما را تغییر داد. همچنین در مدل‌های قدیمی یخچال الکترواستیل جهت تنظیم دما کافی است ولوم دما را بچرخانید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر درباره تنظیم درجه یخچال فریزر الکترواستیل دارید، به صفحه تنظیم دمای یخچال الکترواستیل سری بزنید.

تنظیم درجه یخچال دوو

تنظیم دما در یخچال‌های دوو نیز معمولا با استفاده از دو دکمه Freezer و refrigerator انجام می‌گردد. البته در یخچال فریزرهای قدیمی Daewoo شما جهت تنظیم دما باید از اهرم چرخان یا کنترلر استفاده بفرمایید. برای یادگیری دقیق تنظیم دما در یخچال‌های برند دوو به صفحه تنظیم دمای یخچال فریزر دوو مراجعه کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر بکو

طریقه ست کردن دما در یخچال فریزرهای بکو بسیار ساده است. با استفاده از کلیدهای تعبیه شده با نماد + و – می‌توان تغییرات دمایی مدنظر را به یخچال و فریزر اعمال کرد. البته در یخچال‌های ترموستاتی بکو فقط باید اهرم را بچرخانید. چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر درباره چگونگی تنظیم دمای فریزر بکو دارید، به صفحه تنظیم دمای یخچال بکو وارد شوید.

روش تنظیم کردن دمای یخچال اسنوا

در یخچال‌های اسنوا برای تنظیم دما ابتدا باید دکمه کنترل دما را بفشارید. سپس با توجه به افزایش یا کاهش دمای یخچال یا فریزر، از فلش‌های بالا و پایین استفاده نمایید. البته ست کردن دمای یخچال‌های ترموستاتی اسنوا به واسطه چرخاندن اهرم انجام می‌شود. اگر می‌خواهید بهتر نحوه تنظیم یخچال فریزر اسنوا را یاد بگیرید، حتما از صفحه تنظیم درجه یخچال اسنوا بازدید کنید.

چه زمانی باید نسبت به تنظیم دمای یخچال فریزر اقدام کنیم؟

هر زمان احساس کردید دمای یخچال مناسب نیست یا مواد غذایی به سرعت فاسد می‌شوند، باید برای تنظیم دما دست به کار شوید. منتهی این پایان کار نیست. با تغییر فصول سال، سرمای مورد نیاز یخچال و فریزر تغییر می‌کند. در این مواقع نیز باید برای ست کردن دما اقدامات لازم را انجام دهید. شایان ذکر است گاهی حجم مواد غذایی در یخچال بیشتر می‌شود. در صورت افزایش حجم مواد غذایی برای کارایی بیشتر بهتر است دمای یخچال را کاهش دهید.

اگر با تنظیم دمای یخچال باز مشکل حل نشد چه کنیم؟

تا اینجا به نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر قدیمی (ولومی) و جدید (دیجیتالی) و جدول دمای نرمال یخچال و درجه فریزر (اینکه درجه یخچال رو چند باشه؟) اشاره کردیم، حتی اگر پس از یادگیری نحوه تنظیم درجه یخچال مشکلاتی از قبیل عدم تولید سرمای کافی و فاسد شدن مواد غذایی حل نشد، هیچ نگران نباشید. شما می‌توانید با دریافت مشورت از یک تعمیرکار حرفه‌ای، مشکل ایجاد شده در تنظیم دما یخچال در زمستان یا تابستان را برطرف کنید.
می‌دانیم که برای این کار نیاز به یک تعمیرگاه حرفه‌ای و باسابقه دارید تا انواع خرابی یخچال را به بهترین نحو تعمیر کند. از همین رو ما لیستی از بهترین مراکز تعمیر یخچال را برای شما آماده کرده‌ایم. کافی است با آنها در تماس باشید تا مشکل شما در تنظیم درجه حرارت یخچال در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *