تنظیم دمای یخچال فریزر بوش

تنظیم دمای یخچال بوش

5/5 - (3 امتیاز)

گاهی ممکن است در هنگام تنظیم دمای یخچال بوش در زمستان(فصل سرد) یا تابستان(فصل گرم) دچار تردید شوید. این که درجه یخچال برند بوش شما باید چند باشد!؟ و ایا تنظیم دمای یخچال Bosch قدیمی با نو متفاوت است؟

به صورت کلی برای انواع یخچال‌ها، فریزر و ساید بوش، یک درجه استانداردی تعیین شده است اما اگر می‌خواهید درمورد این که چطور باید دمای یخچال را تنظیم کنید یا این که محدوده درجه یخچال فریزر شما چند باشد؟ با ما در سایت کاری‌تی همراه باشید. ما علاوه بر ارائه یک جدول راهنما، هر کدام از درجات را به صورت جداگانه شرح داده‌ایم.
در صورتی که به هر دلیلی در تنظیم درجه یخچال بوش خود دچار مشکل شده‌اید و فکر می‌کنید که در این مورد نیاز به تعمیرکار دارید در همین ابتدای صفحه بدون اتلاف وقت جهت رفع خرابی یخچال به تعمیر یخچال بوش مراجعه نمایید.

جدول تنظیم درجه یخچال، فریزر، ساید بوش

جدول تنظیم دمای یخچال بوش بیانگر بهترین دمای یخچال، فریزر، ساید و یخچال دوقلوی برند بوش است. بر اساس این جدول شما به راحتی متوجه می‌شوید تنظیم دمای یخچال فریزر بوش باید روی چه عددی قرار داشته باشد. البته نکته مهم در این جدول تفاوت اعداد در فصل تابستان و زمستان است. با فرا رسیدن فصل گرما یا وارد شدن به فصل سرما حتما باید به این جدول مراجعه کنید تا دمای یخچال خود را تغییر دهید:

جدول تنظیم درجه یخچال بوش (Bosch) در تابستان:

فصل نوع دمای یخچال دیجیتال دمای یخچال ولومی
تابستان (گرم) یخچال 3+ الی 4+ 4 الی 5
فریزر 18- الی 20-
ساید 3+ الی 4+
دوقلو 3+ الی 4+

جدول تنظیم درجه یخچال بوش (Bosch) در زمستان:

فصل نوع دمای یخچال دیجیتال دمای یخچال ولومی
زمستان (سرد) یخچال 4+ الی 5+ 2 الی 3
فریزر 16- الی 19-
ساید 4+ الی 5+
دوقلو 4+ الی 5+

نحوه تنظیم درجه یخچال بوش بسیار ساده است. تنظیم درجه فریزر بوش قدیمی بر اساس دکمه ولوم انجام می‌شود. با چرخاندن این ولوم درجه یخچال به سادگی تغییر می‌کند. همچنین تنظیم درجه یخچال فریزرهای دیجیتال کار چندان پیچیده‌ای نیست! برای تنظیم درجه این یخچال باید دکمه refrigerator و برای تنظیم درجه فریزر باید دکمه freezer را بفشارید. سپس با استفاده از دکمه‌های up یا + و down یا – درجه را مطابق با استانداردهای جدول بالا تغییر دهید.

نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر بوش

با وجود سادگی اگر مشکلی از بابت تنظیم دمای فریزر بوش برایتان ایجاد شد، می‌توانید به صفحه تنظیم دمای یخچال مراجعه کنید. در این صفحه اطلاعات مفیدی درباره نحوه ست کردن درجه یخچال در تابستان و زمستان ارائه شده است.

تنظیم درجه یخچال بوش در زمستان

با وارد شدن به زمستان دمای هوا کاهش پیدا می‌کند. این موضوع فرصت خوبی است تا کمپرسور استراحت کند! بنابراین شما می‌توانید با کاهش دمای یخچال فریزر ضمن کاهش فشار روی دستگاه، دمای استاندارد یخچال را رعایت کنید. درجه دمای یخچال بوش در زمستان به نوع یخچال بستگی دارد. برای مثال درجه یخچال بوش در زمستان برای یخچال ولومی با یخچال دیجیتالی متفاوت است. البته در مورد یخچال‌های قدیمی بوش (ولومی) یک قانون همیشه صدق می‌کند. بهترین تنظیم دمای یخچال بوش قدیمی در روزهای سرد سال 2 یا 3 است. دقت کنید در یخچال‌های قدیمی یخچال و فریزر با یک دکمه ست می‌شوند.

تنظیم درجه یخچال بوش در زمستان(فصل سرد)

تنظیم دمای یخچال فریزر بوش در زمستان باید روی اعداد 4+ یا 5+ قرار داشته باشد.

تنظیم دمای یخچال فریزر دوقلو بوش زمستان

تنظیم دمای یخچال دوقلو بوش در سرما باید روی اعداد 4+ یا 5+ قرار داشته باشد.

تنظیم دمای فریزر بوش در زمستان(فصل سرد)

تنظیم درجه فریزر بوش در فصل سرما باید روی عدد 16- الی 19- قرار داشته باشد.

تنظیم دمای ساید بوش زمستان(فصل سرد)

بهترین درجه یخچال ساید بوش در فصل زمستان عدد 4+ یا 5+ است.

تنظیم دمای یخچال در تابستان

به محض گرم شدن هوا، تنظیم دمای یخچال بوش باید مجددا بررسی شود. در فصول گرم، بر خلاف فصول سرد، هوای خارجی داغ است، بنابراین یخچال برای عملکرد بهتر، همچنین جلوگیری از فاسدشدن مواد غذایی، نیاز به کارکرد بیشتری دارد. در این زمان است که شما باید درجه یخچال بوش در تابستان را روی دمای سردتری قرار دهید.
البته مفهوم سردتر بودن دما در یخچال‌های ولومی و دیجیتال متفاوت است. در یخچال‌های ولومی هرچه عدد بزرگتری برای تنظیمات دما انتخاب کنید، یخچال سردتر خواهد بود. در این محصولات بهتر است دمای یخچال خود را روی اعداد 4 یا 5 تنظیم کنید. اما تنظیم دمای یخچال، فریزر، ساید و یخچال دوقلوی بوش هر یک به صورت متفاوتی انجام می‌شود. در این محصولات هرچه دما پایین‌تر باشد، هوای داخلی سردتر می‌شود.

تنظیم دمای یخچال بوش در تابستان(فصل گرم)

تنظیم دمای یخچال فریزر بوش در روزهای گرم سال باید روی اعداد 3 یا 4 باشد.

تنظیم دمای یخچال فریزر دوقلو بوش تابستان

تنظیم دمای یخچال فریزر دوقلو بوش در تابستان باید روی اعداد 3 یا 4 باشد.

تنظیم درجه فریزر بوش در تابستان(فصل گرم)

تنظیم درجه فریزر بوش در فصل گرما باید روی اعداد 18- الی 20- قرار داشته باشد.

تنظیم درجه ساید بوش در تابستان(فصل گرم)

بهترین درجه استاندارد یخچال و فریزر بوش (ساید بای ساید) در تابستان 3 یا 4 است.

در صورت عدم تنظیم درجه یخچال بوش چه کنیم؟

تنظیم دمای یخچال بوش بسیار مهم است، به طوری که عدم تنظیم دمای یخچال فریزر بوش با تغییر فصول، خصوصا زمستان و تابستان، ضمن خراب شدن مواد غذایی می‌تواند عمر مفید یخچال فریزر را کاهش دهد. البته دقت کنید تنظیم دمای یخچال بوش، تنظیم دمای ساید بوش، تنظیم درجه فریزر بوش و تنظیم دمای یخچال دوقلوی بوش هر یک استانداردهای خاص خود را دارد. البته گاهی اوقات همین تنظیم کردن یخچال که کار ساده‌ای هم هست، با مشکل مواجه می‌شود!
در این مواقع باید از یک تعمیرکار حرفه ای جهت شناسایی مشکل و تعمیر آن کمک بگیرید. برای پیدا کردن بهترین تعمیرکاران یخچال فریزر به صفحه تعمیرات یخچال سایت کاریتی مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *