تنظیم دمای یخچال فریزر الکترواستیل

تنظیم دمای یخچال الکترواستیل

3.8/5 - (34 امتیاز)

آیا می‌دانید دمای مناسب فریزر الکترواستیل چقدر است؟ آیا با نحوه تنظیم دمای یخچال الکترو استیل قدیمی و دیجیتال آشنایی دارید؟ تنظیم دمای یخچال فریزر الکترواستیل یکی از مهمترین اصولی است که در زمان استفاده از آن باید رعایت کنید. تنظیم کردن درجه یخچال الکترواستیل ضمن ماندگاری مواد غذایی، به افزایش طول عمر دستگاه کمک می‌کند. به عنوان مثال تنظیم درجه یخچال الکترواستیل در فصل زمستان باید تغییر پیدا کند. از آنجا که در این مقطع هوا سرد است، می‌توان با افزایش دما فشار را از روی کمپرسور برداشت. از طرفی تنظیم دمای یخچال الکترواستیل با فرارسیدن فصل تابستان هم نیاز به بررسی مجدد دارد. در روزهای گرم سال می‌بایست با کاهش دمای داخلی یخچال از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کرد.

پیش از خواندن این مقاله پیشنهاد می‌کنیم  تعمیر هرگونه خرابی در یخچال فریزر الکترو استیل را به تعمیرکار بسپارید. شما می‌توانید بهترین تعمیرکاران برای  تعمیر یخچال الکترواستیل را از طریق سایت کاریتی پیدا کنید.

درجه مناسب جهت تنظیم دمای یخچال فریزر الکترو استیل

دمای مناسب یخچال و فریزر الکترواستیل دمایی است که در آن یخچال بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. منظور از بهترین عملکرد این است که یخچال ضمن نگهداری عالی از مواد غذایی، کمتر به فشار بیفتد. اگر به فکر تنظیم دمای یخچال الکترواستیل هستید، ابتدا باید دمای مناسب یخچال فریزر(به صورت سانتی گراد یا فارنهایت) را بدانید. نکته اینجاست که تنظیم درجه یخچال الکترواستیل در مدلهای لمسی (دیجیتال)، ولومی (قدیمی) و کلمه‌ای با هم متفاوت است. با این مقدمه اجازه دهید به بررسی دمای مناسب هر نوع یخچال به صورت جداگانه بپردازیم.

تنظیم دمای یخچال الکترواستیل دیجیتال یا لمسی

بهترین  تنظیم دمای یخچال الکترواستیل لمسی در حالت عادی 3 درجه سانتی‌گراد است و همچنین بهترین تنظیم دمای فریزر الکترواستیل 18- می‌باشد که در جدول دمای مناسب یخچال فریزر الکترواستیل (لمسی) به آن پرداخته‌ایم:

حالت نوع دستگاه درجه
عادی یخچال 3
فریزر 18-
تابستان (گرم) یخچال 2
فریزر 19-
زمستان (سرد) یخچال 4
فریزر 16-

جدول میزان درجه دمای یخچال قدیمی یا ولومی

بهترین تنظیمات دمای یخچال فریزر الکترواستیل ولومی در حالت عادی روی 3 قرار دارد، در جدول زیر به دمای مناسب یخچال فریزر الکترواستیل (ولومی) اشاره شده است:

حالت میزان دما
عادی 3
تابستان 4،5
زمستان 1،2

جدول تنظیم درجه یخچال فریزر الکترواستیل کلمه‌ای

بهترین تنظیم دمای یخچال فریزر الکترواستیل کلمه‌ای در حالت عادی روی  NORMALاست، در جدول زیر به درجه مناسب یخچال فریزر الکترواستیل (کلمه‌ای) اشاره شده است:

حالت دمای مناسب
عادی NORMAL
تابستان COLDER، COLD
زمستان NORMAL

تنظیم درجه یخچال الکترواستیل در زمستان و تابستان

تنظیم دمای یخچال فریزر الکترواستیل در تابستان و زمستان بسیار مهم است. در تابستان دمای هوا افزایش پیدا می‌کند. بنابراین یخچال برای عملکرد بهتر در انجماد مواد غذایی نیاز به تولید سرمای بیشتری دارد. از همین رو در روزهای گرم سال باید دمای یخچال فریزر را روی عدد کمتری تنظیم کنید. متقابلا دمای یخچال الکترواستیل در زمستان باید روی دمای گرمتری قرار بگیرد. این کار فشار را از روی کمپرسور می‌کاهد. بنابراین یخچال در طول فصل سرما می‌تواند استراحت کند.

“دفترچه راهنمای کارخانه الکترواستیل، بهترین تنظیم دمای یخچال الکترواستیل دیجیتالی در فصل تابستان را برای یخچال 2 و برای فریزر 19- نشان داده است. همچنین دمای مناسب یخچال الکترواستیل در فصل زمستان برای یخچال 4 و برای فریزر 16- می‌باشد. دمای سایر انواع یخچال‌های این برند در جدول مشخص شده است.”

نحوه تنظیم دمای انواع یخچال فریزر الکترواستیل

نحوه تنظیم دمای یخچال الکترواستیل به نوع یخچال بستگی دارد. به طور کلی یخچال‌های الکترواستیل از لحاظ تنظیمات دما به سه دسته تقسیم می‌شوند: دیجیتالی، ولومی و کلمه‌ای.

تنظیم درجه یخچال فریزر الکترواستیل

یخچال‌های دیجیتالی به یک نمایشگر دیجیتال مجهز هستند. کاربر می‌تواند به کمک نمایشگر و با استفاده از دکمه‌های لمسی دما را تغییر دهد. در یخچال‌های ولومی یک ولوم عملیات تغییر درجه یخچال فریزر را انجام می‌دهد. در این سری از یخچال‌ها به راحتی و با چرخاندن ولوم دما تغییر می‌کند. در یخچال‌های کلمه‌ای هم تغییر دما کار بسیار راحتی است. شما باید از میان گزینه‌های موجود یعنی NORMAL، COLD و COLDER یکی را انتخاب کنید.

آموزش تنظیم دمای یخچال الکترواستیل لمسی

تنظیم درجه یخچال الکترو استیل دیجیتال به کمک دکمه Fridge temp و freezer temp انجام می‌شود. معمولا در کنار صفحه نمایشگر یخچال می‌توان این دکمه‌ها را مشاهده کرد. با فشردن این دکمه و استفاده از دکمه‌های UP (+) و DOWN (-) به راحتی می‌توان دما را تغییر داد.

نحوه تنظیم دمای یخچال الکترواستیل دیجیتالی

جهت تنظیم دمای یخچال الکترواستیل دیجیتالی از روش زیر استفاده کنید:

  1. برای تنظیم دمای یخچال دکمه Fridge temp و برای تنظیم دمای فریزر دکمه freezer temp را فشار دهید.
  2. با هر بار فشردن دکمه UP (+) دما یک درجه افزایش پیدا می‌کند.
  3. با هر بار فشردن دکمه DOWN (-) دما یک درجه کاهش پیدا می‌کند.
  4. با رسیدن دمای یخچال به دمای مدنظر از فشردن دکمه خودداری کنید.

نحوه تنظیم درجه یخچال فریزر الکترواستیل دوقلو

نحوه تنظیم درجه یخچال الکترواستیل دو قلو معمولا مشابه تنظیم درجه یخچال فریزرهای دیجیتال است. اگر به دقت به یخچال فریزرهای جدید دوقلوی الکترواستیل نظیر E27، E24 و غیره نگاه کنید، متوجه یک صفحه نمایشگر در دستگاه می‌شوید. با وجود تفاوت شکل ظاهری صفحه نمایشگر، تنظیم دمای یخچال مطابق یخچال فریزرهای دیجیتالی خواهد بود. با توجه به تغییر دمای یخچال یا فریزر ابتدا باید دکمه Fridge temp یا freezer temp را بفشارید. سپس با دکمه‌های کم و زیاد دما را تغییر دهید.

آموزش تنظیم دمای یخچال الکترواستیل فروشگاهی

تنظیم دمای یخچال الکترواستیل فروشگاهی (ویترینی) به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. دکمه SET ترموستات را بفشارید.
  2. از کلید UP (+) برای افزایش دما استفاده کنید.
  3. از کلید DOWN (-) برای کاهش دما استفاده کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر الکترواستیل قدیمی

گاهی بسیاری از افراد تصور می‌کنند نحوه تنظیم درجه یخچال الکترواستیل قدیمی نسبت به دیجیتال متفاوت است، در صورتی که با اطلاع از اعداد و میزان درجه می‌توانید به راحتی یخچال قدیمی خود را تنظیم نمایید.
نحوه تنظیم دمای یخچال الکترواستیل قدیمی مطابق زیر انجام می‌شود:

  1. ولوم تنظیمات دما را پیدا کنید.
  2. با چرخاندن ولوم روی اعداد مختلف دما تغییر می‌کند.
  3. هرچه به سمت اعداد بزرگتر (5) حرکت کنیم، دمای یخچال سردتر می‌شود.
  4. هرچه به سمت اعداد کوچکتر (1) حرکت کنیم، دمای یخچال گرمتر می‌شود.
تنظیم دمای یخچال فریزر الکترواستیل قدیمی

دمای مناسب یخچال و فریزر مدل متفاوت از الکترواستیل

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می‌شود که مثلا دمای مناسب مدل X از الکترواستیل چه دمایی است؟ پاسخ به این سوال قبل از تنظیم درجه انواع یخچال نظیر تنظیم دمای یخچال الکترواستیل es24، تنظیم دمای یخچال فریزر الکترواستیل es20، تنظیم دمای یخچال الکترواستیل es27، تنظیم دمای یخچال الکترواستیل es34 و غیره بسیار مهم است.
از آنجا که این یخچال‌ها غالبا جزو یخچال های دیجیتالی هستند، برای تنظیم آنها طبق همان نکته‌ی این مقاله عمل کنید. یعنی در فصل تابستان بهترین دما برای یخچال 2 و برای فریزر 19- است. همچنین در زمستان بهترین دما برای یخچال 4 و برای فریزر 16- است. البته برای اطمینان بیشتر می‌توانید از دفترچه راهنمای محصول هم کمک بگیرید. معمولا جزئیات بیشتری در دفترچه راهنمای هر یخچال فریزر موجود است.

به عنوان نکته آخر لازم به ذکر است دمای مناسب یخچال فریزر الکترواستیل ویترینی (فروشگاهی) به نوع مواد غذایی چیده شده در آن بستگی دارد. برای مثال بهترین دمای یخچال الکترو استیل فروشگاهی برای انواع نوشیدنی 5 است، اما این عدد برای لبنیات بین 2 الی 4 می‌باشد.

علت تنظیم نشدن دمای یخچال الکترواستیل چیست؟

همانطور که گفته شد، تنظیم دمای یخچال الکترواستیل قدیمی (ولومی) یا تنظیم دمای یخچال الکترواستیل لمسی (دیجیتال) با سرد و گرم شدن هوا بسیار مهم است، منتهی گاهی اوقات تنظیم درجه یخچال الکترواستیل با مشکل مواجه می‌شود. علت تنظیم نشدن دمای یخچال الکترواستیل را می‌توانید در موارد زیر دنبال کنید:

  • خرابی برد
  • خرابی لاستیک دور درب یخچال
  • نشتی گاز یخچال
  • خرابی کمپرسور
  • نوسانات برق
  • برفک زدن یخچال
  • خرابی خازن

صد البته شناسایی و حل مشکل عدم تنظیم دمای یخچال فریزر الکترواستیل سخت و پیچیده است. بنابراین توصیه می‌شود به جای هدر دادن زمان از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید. شما می‌توانید در صفحه تعمیر یخچال بهترین تعمیرکار یخچل فریزر را پیدا کنید. فراموش نکنید عدم تنظیم دمای یخچال فریزر الکترواستیل مشکلی نیست که بشود به سادگی از آن عبور کرد! اگر نقصی در ست کردن درجه یخچال وجود دارد، سریعا آن را برطرف کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. Hasti
    Hasti ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ پاسخ

    من تازه یخچالم الکترواستیلم رو خریداری کردم می خواستم بدانم  که  تنظیمات استاندارد برای یخچال الکترواستیل چیه؟

    1. kariti@S
      kariti@S ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام دوست گرامی در متن این صفحه به مواردی مانند دمای استاندارد دمای و همچنین علت تنظیم نشدن دمای یخچال الکترواستیل شرح داده شده است. اما در صورتی که به هر علتی مشکل یا سوال شما رفع نشد می‌توانید به صورت کامل مشکل خود را در همین کامنت شرح دهید تا راه حل آن را قرار دهیم در غیر این صورت می‌توانید با تعمیرکاران متخصص یخچال در سایت کاری تی تماس بگیرید.

  2. mahtab
    mahtab ۸ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

    میشه بیشتر درمورد تنظیم دمای یخچال الکترواستیل دوقلو توضیح بدید . من تنظیم میکنم ولی خطا میده

    1. kariti@S
      kariti@S ۹ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام مهتاب عزیز
      اگر می‌خواهید اقدام به تنظیم درجه یخچال الکترواستیل دوقلو نمایید؛ برای تنظیم دمای یخچال از دکمه Refrigerator یا Fridge Temp و برای تنظیم درجه فریزر از دکمه Freezer Temp استفاده نمایید. به صورت معمول دمای مناسب یخچال بین ۳ تا ۵ و دمای فریزر بین ۱۸- تا ۲۰- می‌باشد.
      در صورت وجود هر گونه کد خطا یا الارم لطفا نوعش رو کامنت کنید تا بتونیم پاسخ کاملتری ارائه بدیم.

  3. hadis
    hadis ۸ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

    من تازه یخچالم الکترواستیلم رو خریداری کردم می خواستم بدانم که تنظیمات درجه استاندارد برای یخچال الکترواستیل چیه؟

    1. kariti@S
      kariti@S ۹ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام حدیث عزیز
      همانطور که در جدول شرح داده شده است برای افزایش کارکرد بهتر یخچال می‌توانید دمای یخچال الکترواستیل را بر روی عدد ۲ در فریزر را بر روی عدد ۱۹- درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید، این دما متناسب با فصل گرم سال یعنی تابستان می‌باشد.
      اما چنانچه تمایل دارید تنظیم دمای یخچال الکترواستیل را در زمستان انجام دهید پیشنهاد می‌کنم درجه یخچال را بر روی عدد ۴ درجه سانتی گراد و فریزر را بر روی ۱۶- قرار دهید.
      اگر هم تمایلی به تغییر دمای یخچال فریزر الکترواستیل متناسب با فصل سرد و گرم ندارید می‌توانید درجه یخچال را بر روی ۳ درجه سانتی‌گراد و فریزر را بر روی ۱۸- درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

  4. شراره
    شراره ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر ببخشید تنظیم دمای یخچال های دیگر هم مثل تنظیم دمای یخچال الکترواستیل هست؟

    1. kariti@S
      kariti@S ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام شراره عزیز
      بهتر است برای هر نوع برندی تنظیم دمای متناسب با همان برند یخچال را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه https://kariti.ir/article/adjusting-temperature-refrigerator/ مراجعه کنید.

  5. ایمان
    ایمان ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام روزتون بخیر ببخشید تنظیمات دمای یخچال امون چند روزه بهم ریخته چطور میشه دمای یخچال الکترواستیل لمسی دوباره تنظیم کرد؟

    1. kariti@S
      kariti@S ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام ایمان عزیز
      چنانچه می‌خواهید تنظیم درجه یخچال الکترواستیل خود را برای زمستان (فصل سرد) انجام دهید، بهتر است دمای یخچال الکترواستیل را بر روی ۴ درجه سانتی‌گراد و درجه فریزر را بر روی ۱۶- تنظیم نمایید.
      همچنین جهت تنظیم دما در فصل گرم یا تابستان یخچال فریزر الکترواستیل برای یخچال درجه ۲ و برای فریزر ۱۹- درجه سانتی گراد را تنظیم نمایید. اما اگر نمی‌خواهید دمای یخچال خود را متناسب با فصل تغییر دهید بهتر است دمای یخچال را روی ۳ و دمای فریزر را بر روی ۱۸- تنظیم کنید در این صورت دیگر با تغییر هر فصل دیگر نیازی به تغییر دمای یخچال الکترواستیل نیست.

  6. رضا
    رضا ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام
    ببخشید تنظیم دمای یخچال الکترواستیل قدیمی به چه صورت هست؟

    1. kariti@S
      kariti@S ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام رضا جان
      برای تنظیم درجه یخچال الکترو استیل قدیمی یا همان ولومی باید درجه یخچال را به سمت راست یا چپ بچرخانید، به این صورت که چرخاندن درجه یخچال قدیمی به سمت راست باعث سردتر شدن دمای داخلی یخچال شده و چرخاندن درجه به سمت چپ باعث گرم شدن دمای داخلی یخچال الکترواستیل قدیمی خواهد شد. حال در حالت عادی بهتر است فلش دمای یخچال بر روی عدد ۳ قرار بگیرید اما اگر بخواهید مختص به فصلی که در آن هستید تنظیم درجه یخچال را انجام دهید، مانند فصل زمستان که هوا سرد است دمای یخچال الکترواستیل قدیمی را باید روی ۱ یا ۲ و در فصل تابستان که هوا گرم است باید بر روی ۴ یا ۵ درجه سانتی گراد قرار دهید.

  7. شیدا
    شیدا ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام
    روزتون بخیر
    در تنظیم دمای یخچال الکترواستیل لمسی دمای فریز جداگونه چطور میشه تنظیم کرد؟

    1. kariti@S
      kariti@S ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام شیدا جان
      در کنار صفحه نمایشگر یخچال الکترواستیل دکمه ای با نام Fridge temp (برای تنظیم دمای یخچال) و freezer temp (برای تنظیم دمای فریزر) قرار داده شده است که می‌توانید با لمس کردن و چند ثانیه نگه داشتن دکمه، درجه یخچال فریزر الکترواستیل را بر روی اعداد مورد نظر تنظیم کنید.

  8. گندم
    گندم ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر ببخشید در تنظیمات صفحه نمایش یخچال الکترواستیل چراغ فریز قرمز میشه ؟ چطور میتونم چراغ خاموش کنم؟

    1. kariti@S
      kariti@S ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام گندم جان
      روشن ماندن چراغ قرمز در تنظیم دمای یخچال الکترواستیل به دلایل مختلفی نظیر: عدم داشتن سرمای کافی داخل یخچال، خراب بودن چراغ و …. اتفاق می‌افتد، در این حالت پیشنهاد می‌شود برای مدت کوتاهی صبر کنید اگر چراغ قرمز صفحه نمایشگر همچنان روشن بود یا در حال چشمک زدن می‌باشد با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

  9. محمد خواجه
    محمد خواجه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ پاسخ

    سلام وقتی داشتم یخچال رو تمیز میکردم دستم خورد و دما تغیر کرد.
    میدونم دما باید چقدر باشه ولی نمیتونم دما رو افزایش بدم فقط میشه کم کرد یعنی به طرف منفی میشه تغییر داد . اسم یخچال ایران شرق هست دو قلو هم نیست دو دره هم نیست . صفحه تنظیم دماش لمسی هست ولی این گزینه هایی که گفتین نیست و کلا ۶ گزینه هست ۴ تا شکل و دو تا کلمه هست . یک گزینه نوشته set او یکی adjust یکی از شکل ها شکل برف هست اون یکی‌ دایره هست که داخلش حرف e و شکل برگ وجود داره ، دو تا گزینه آخری هم یکی قفل هست و اون یکی صدا ،
    لطفا راهنمایی کنید . آلام دمای یخچال رو ۲ و دمای فریزر رو -۲۱ هست میخام دمای یخچال رو بیارم به ۴ و فریزر هم به -۱۸ لطفا راهنمایی کنید🙏

    1. kariti@S
      kariti@S ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ پاسخ

      سلام محمد عزیز
      با توجه به توضیحاتی که دادید شکل برف برای تنظیم دمای فریزر و شکل دایر با حرف E و برگ برای تنظیم دمای یخچال می‌باشد.
      حالا برای تنظیم دمای یخچال اول دکمه set رو بزنید یا برای چند ثانیه نگه دارید و با استفاده از همون دکمه ها (adjust، علامت برف، علامت دایره) تنظیم دمای یخچال و فریزر رو انجام بدید بعد از تنظیم دکمه set رو مجدد فشار بدید تا تنظیمات ذخیره بشن
      در صورتی که تنظیمات انجام نشدند شاید قفل کودک یخچال شما فعال باشد. در غیر این صورت به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کنید یا با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

  10. رضا
    رضا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ پاسخ

    سلام وقت بخیر یخچال ما برد لمسی قدیمی داره و قسمت تنظیم درجه یخچال معمولیش چشمک زن شده و سرمایی برای داخل نداره
    هرکاریم میکنم درست نمیشه و یخچال بالا انگار خاموشه ولی فریزرش کار میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. kariti@S
      kariti@S ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ پاسخ

      سلام رضا جان
      اگه قسمت فریزر کار میکنه و قسمت تنظیم دمای یخچال کار نمیکنه و همچنین داخل یخچال سرمایشی نداره، علتش میتونه یکی از موارد زیر باشه:
      خرابی سنسور دما، قطعی سیم یا خراب شدن سیم کشی، وجود مشکل در دیفراست، خراب شدن موتور فن، اختلال در عملکرد درست برد الکترونیکی.
      بنابراین بهتره که برای رفع قطعی مشکل با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

  11. حمید
    حمید ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ پاسخ

    سلام ما چندسال هست که یخچال فریزر قدیمی الکترواستیل داریم خیلی خوب کار میکنه دیجیتالی هست که دکمه هاش لمسی هست چندروز پیش اومدم دمای یخچالش رو کمتر کنم بزارم روی ۳زدم روی ۳و دیگه ولش کردم الان چهار روز میشه همینجور چشمک میزنه و ثابت نمیشه و اینکه عدد روی صفحه دو روز روی پنج بود بعدش رفته روی ۹و الانم اومده روی ۷ البته اینم بگم دمای خنکیش خوب شده ولی فقط همش چشمک میزنه و این علائم که گفتم رو داره اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. kariti@S
      kariti@S ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ پاسخ

      سلام حمید عزیز
      با توجه به مواردی که گفتید میتونه مشکل چشمک زدن دکمه صفحه نمایش یخچال از این باشه که هنوز یخچال به اون دما نرسیده واسه همینم خود به خود عدد روی صفحه تغییر کرده، گرچه این مورد میتونه به دلیل معیوب بودن دکمه صفحه نمایش هم باشه که برای مشکل یخچال شما بعید میدونم علتش این باشه.
      سیم کشی ها رو بررسی کنید.
      از محافظ استفاده کنید (شاید ولتاژ برق کم یا زیاد میشه)
      یخچال رو از برق بکشید و بعد از چندین دقیقه مجدد به برق وصل کنید.
      دکمه ها رو ریست کنید.
      اگه مواردی که بالا به آن اشاره کردم مشکل رو رفع نکرد میتونه مشکل از صفحه نمایش، سنسور یا حتی برد یخچال باشه که باید توسط تعمیرکار یخچال بررسی بشه.

  12. رسول
    رسول ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ پاسخ

    سلام
    وقت بخیر من یخچال الکترو استیل مدل ES27دارم ارور E5 میداد یکبار از برق کشیدم بعد از ۲۰ زدم تا ۲ ساعت فکر میکنم روی نمایشگر ندیدم دوباره نمایان شد دنبال دکمه ریست گشتم پیدا نکردم رفتم قاب روی برد باز کردم دکمه رو برد زدم بعد تنظیمات برد از ۱ تا ۳۲ ریختم بهم مثلان در یخچال باز میکنم چراغ خاموش میشه تعمیر کار اومد توضیح دادم ارور E5 میداد بعد یخچال بالل خنک نمیکرد پایین فریزر باز کرد برفک زده بود با آب جوش برفک برطرف کرد سنسور در یخچال هم قطع کرد گفت درست شده فقط چراغ یخچال دیگه خاموش تعممیر کار میگم من برد دستکاری کردم که الان با باز کردن یخچال چراغ روشن و فن خاموش میشه گفتم برد خراب دوباره بعد از ۴۸ ساعت همون مشکل دارم خودم دوباره یخچال ۲۴ ساعت از برق کشیدم بعد دوباره برد دستکاری کردم مشکل در یخچال که با باز کردن چراغش و فن داشت درست شد باز الان بالا خنک نمیکنه پایین هم فریزر خوب یخ نمیبنده دوباره از برق کشیدم حس میکنم پایین فریزر برفک میزنه عمل یخ زدایی انجام نمیده که یخچال خنک نمیکنه خواهش میکنم حداقل تنظیمات برد راهنمایی کنیداز ۱ تا ۳۲ ریختم بهم درجه تنظیمات ریختم رو برد بهم

    1. kariti@S
      kariti@S ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ پاسخ

      سلام رسول عزیز
      از اونجایی که هم خودتون و هم تکنسین اقدام به تعمیرات روی برد یخچال کردید، به ظاهر این مشکل از برد یخچال باشه اما به صورت کلی موارد زیر سبب میشن تا داخل یخچال خنک نشه یا فریزر به درستی کار نکنه:
      – خرابی برد
      – خرابی هیتر دیفراست
      – معیوب شدن سنسور دیفراست
      دیگر موارد که مربوط به باز موندن درب یا زیاد بودن مواد غذایی داخل فریزر بوده که ظاهرا برای مشکل فعلی شما احتمالش خیلی کمه.
      با توجه به مشکل شما و از اونجایی که باید قطعات تست و بررسی شوند، پیشنهاد میشه حتما ابا یک تکنسین مجرب تعمیر یخچال تماس بگیرید.

  13. محمدرضا
    محمدرضا ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ پاسخ

    سلام فریزر تک درب مدلesf23قدیمی دارم برچسب انرژیbدرجه راصفر گذاشتم مصرف برقش به تنهایی درماه ۱۵۰هزار تومان هست لطفا برای مدیریت مصرف برق آن راهنمایی بفرمائید باتشکر

    1. kariti@S
      kariti@S ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ پاسخ

      سلام محمدرضا جان
      احتمالا مصرف بالای برق یخچال شما به همان دلیل قدیمی بود یخچال است.
      برای مدیریت مصرف برق می‌تونید وارد زیر رو رعایت کنید:
      – فریزرتون رو از مواد غذایی زیادی پر نکنید.
      – فریزر رو در خنک ترین بخش آشپزخونه قرار دهید.
      – درزهای درب و بدنه فریزر رو تا جای ممکن بپوشانید.

  14. امید
    امید ۷ تیر ۱۴۰۳ پاسخ

    سلام یخچال را از سمت موتور درچه درجه قرار بدم نه بالا سرد می‌کنه ونه فریزر

    1. kariti@S
      kariti@S ۱۰ تیر ۱۴۰۳ پاسخ

      سلام امید جان
      این که یخچال شما رو چه دمایی باشه بسته به نوع یخچال شما متفاوته و این که اگه داخل یخچال و یا فریزر اصلا سرد نیست احتمالا مشکل از فنی یخچال باشه که این مورد باید توسط تکنسین بررسی بشه.

  15. سید علی رضا رحمانی
    سید علی رضا رحمانی ۸ تیر ۱۴۰۳ پاسخ

    سلام
    امکانش هست که تنظیمات فریزر تک درب الکترواستیل مدلseaf24 رو بذارید تو سایت
    ممنون میشم

    1. kariti@S
      kariti@S ۱۰ تیر ۱۴۰۳ پاسخ

      سلام علی جان
      در صورتی که امکانش مهیا بشه بله حتما.

  16. امید
    امید ۱۱ تیر ۱۴۰۳ پاسخ

    سلام یخچال فریزر الکترواستیل ما گاهی دمای فریزر روی صفحه ی نمایش تغییر میکنه ۱_میشه ولی وقتی دکمه تنظیم فریزر رو که میزنم همون دمای قبل رو نشون میده

    میشه راهنماییم کنید دلیلش چیه

    1. kariti@S
      kariti@S ۱۲ تیر ۱۴۰۳ پاسخ

      سلان امیدجان
      برای رفع مشکل میتونید مجددا دما یخچال رو تنظیم کنید، یخچال رو برای مدت چند دقیقه از برق بکشید و دوباره به برق وصل کنید. اما اگه با این روش‌ها باز هم این مشکل ادامه داشت میتونه علت از موارد زیر باشه:
      – مشکل در نمایشگر یخچال
      – مشکل در سیم کشی
      – خراب شدن سنسور دما
      – مشکل در برد الکترونیکی
      در صورتی که مشکل شما با راه حل‌های گفته شده حل نشد، احتمالا یخچال فریزر شما از نظر فنی دچار ایراد شده و بهتره که توسط تعمیرکار بررسی بشه.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *