بررسی کد خطا و ارورهای یخچال فریزر هیمالیا

ارور یخچال هیمالیا

3.9/5 - (7 امتیاز)

مشاهده ارور فریزر هیمالیا روی صفحه نمایشگر یک هشدار جدی است! البته گاهی اوقات ارورهای یخچال فریزر هیمالیا بیانگر یک مشکل پیش پا افتاده هستند، اما همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات نمایش error نشان می‌دهد یک نقص فنی مهم در دستگاه وجود دارد. معمولا این کدخطا به صورت ترکیبی از حروف و اعداد لاتین روی نمایشگر ظاهر می‌شود، اما ممکن است یخچال فریزر ارور را به وسیله یک علامت مثل آچار به شما نمایش دهد. در هر صورت توجه به کد خطای یخچال فریزر هیمالیا امری واجب است. شما باید بدانید هر خطا چه چیزی را نشان می‌دهد، سپس برای حل نقص فنی یخچال هیمالیا اقدام کنید.

انواع ارورهای یخچال فریزر هیمالیا به همراه راه حل

معمولا کد خطای یخچال فریزر هیمالیا ترکیبی از حروف لاتین C، F، E، H، L و غیره با اعداد است. البته پاره‌ای از مواقع ارور یخچال هیمالیا می‌تواند مسثتنی باشد. برای مثال کد خطای al در فریزر هیمالیا یک نمونه بارز از این مورد است. در هر صورت توجه به ارور فریزر هیمالیا بسیار مهم خواهد بود. شما باید علت را شناسایی و هرچه سریعتر برای تعمیر آن اقدام کنید. در لیست زیر رایج‌ترین ارورهای یخچال فریزر هیمالیا را مشاهده می‌کنید. مشخصا هر کدخطا زیر مجموعه یکسری از کد خطاهای دیگر است:

  • ارورهای سری C نظیر C1، C2 – مربوط به خرابی کمپرسور
  • ارورهای سری F نظیر F1، F2، F3، F4، F5 – مربوط به خرابی سنسور یخچال
  • ارورهای سری E نظیر E0، E1، E2، E3، E6، E8 – مربوط به خرابی فن، یخساز، المنت و غیره
  • ارورهای سری H نظیر H1، H2، H3، H4، H5 – مربوط به خرابی هیتر
  • ارورهای سری L نظیر L2، l5 – مربوط به خرابی سیستم روشنایی

البته لیست بالا استثنائاتی هم دارد. در برخی از مواقع ارورهای فریزر هیمالیا معانی مختلفی دارند. این موضوع به مدل یخچال بازمی‌گردد. برای مثال در یخچال هیمالیا مدل بتا ارور e3 نشانگر خرابی فن کندانسور است. اما همین کدخطا در یخچال هیمالیا مدل رویال 666 به دلیل خرابی سنسور اواپراتور، مدار برد، المنت و یا ترموفیوز اتفاق می‌افتد. به این نکته توجه کنید!

اگر به هر دلیلی توانایی یا وقت کافی برای شناسایی دلیل ارور دادن یخچال هیمالیا را ندارید، بهتر است سریعا به صفحه تعمیر یخچال هیمالیا مراجعه نموده تا یک تعمیرکار حرفه‌ای جهت برطرف کردن ارور یخچال پیدا کنید. تعمیرکارانی که توسط کاریتی به شما معرفی می‌شوند، تخصص بالایی در عیب یابی و تعمیر خرابی یخچال فریزر دارند. پس خیالتان راحت باشد.

کد خطای یخچال فریزر هیمالیا از کجا ببینیم؟

یخچال فریزرهای جدید هیمالیا همگی مجهز به یک صفحه نمایشگر دیجیتال هستند. این صفحه نمایشگر وظایف مختلفی برعهده دارد که یکی از آن نمایش ارورهای یخچال فریزر هیمالیا است. البته در حالت عادی این صفحه اطلاعات کلی یخچال نظیر دمای یخچال و دمای فریزر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین با وجود این صفحه نمایش، ست کردن انواع تنظیمات یخچال آسان‌تر می‌شود. اما به محض بروز مشکل در یک بخش از یخچال فریزر، صفحه نمایش شروع به بازگراندن ارور می‌کند. اروری که به کاربر هشدار می‌دهد نقصی در یخچال فریزر به وجود آمده است. بنابراین شما می‌توانید ارور کدخطای یخچال فریز هیمالیا را از طریق صفحه نمایشگر مشاهده کنید.

علت خطای ارور c1 و c2 یخچال فریزر هیمالیا + راه حل

در میان انواع ارور فریزر هیمالیا ارورهای سری C نسبتا رایج هستند. ارور c1 یخچال هیمالیا و ارور c2 یخچال هیمالیا جزو این دسته بندی قرار می‌گیرند. علت ایجاد خطایc1 در یخچال هیمالیا و اخطار c2 یخچال هیمالیا را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

دلیل کد خطای یخچال فریزر هیمالیا، مشکل در موتور یخچال

خطای c1 در یخچال هیمالیا

علت خطای C1 در یخچال هیمالیا، خرابی کمپرسور است. جهت رفع ارور c1در یخچال هیمالیا باید کمپرسور را تعمیر یا تعویض کنید.

کد ارور c2 در یخچال هیمالیا

علت ارور C2 در یخچال فریزر هیمالیا به نامناسب بودن دمای یخچال بازمی‌گردد. برای رفع ارور c2 در یخچال هیمالیا باید دمای دستگاه را تنظیم کنید. البته گاهی اوقات تنظیم نبودن دمای دستگاه به علت تنظیمات نادرست نیست، چرا که مشکل می‌تواند ناشی از خرابی برد، نشت گاز، خرابی فن و غیره باشد.

علت خطای ارور f1 و f2، f3، f4، f5 یخچال فریزر هیمالیا + راه حل

یک نوع دیگر از انواع ارور فریزر هیمالیا، خطاهای سری F هستند. این خطاها معمولا به دلیل خرابی در سنسورهای یخچال فریزر بروز پیدا می‌کنند. ارور F از آن سری ارورهایی است که تقریبا در تمام مدل‌های یخچال هیمالیا مشاهده می‌شود. در ادامه دلایل بروز و راهکار حل مشکل ارورهای F1، F2، F3، F4، F5 را با هم بررسی می‌کنیم:

خطای f در یخچال فریزر هیمالیا به دلیل مشکل در سنسور

خطای f1 در یخچال هیمالیا

معمولا ارور f1 یخچال هیمالیا به خرابی سنسور اواپراتور یا سنسور دمای فریزر مربوط می‌شود. البته گاهی اوقات ارور f1 نشان دهنده اشکال در برد مدار است. در این صورت هم سنسور اواپراتور هم برد مدار باید توسط متخصص حرفه ای بررسی شود. برای حل ارور f1 سنسور اواپراتور، سنسور دما یا برد، بر حسب علت خرابی، باید تعمیر یا تعویض شوند.

کد ارور f2 در یخچال هیمالیا

خطای f2 یخچال هیمالیا به علت نقص در سنسور کابین یخچال یا سنسور اواپراتور ایجاد می‌شود. در این مواقع باید عملکرد سنسورها مورد بررسی قرار بگیرد تا در صورت نیاز تعویض گردند. البته باز هم می‌توان علت نمایش ارور f2 یخچال هیمالیا را به برد الکتریکی ربط داد.

کد خطای f3 در یخچال هیمالیا

ارور f3 یخچال هیمالیا می‌تواند مربوط به خراب شدن سنسور اواپراتور یخچال، سنسور دمای یخچال یا سیم های ارتباطی میان برد و سنسور باشد. در هر صورت باید برای برطرف کردن این ارور سنسور خراب شده را با یک قطعه جدید عوض کرد.

ارور f4 در یخچال هیمالیا

ارور f4 به دلایلی نظیر خرابی در سنسور کابین، خرابی در سنسور اواپراتور، نقص در سیم های ارتباطی و خرابی برد نشان داده می‌شود. برای حل این ارور می‌توان سنسورها را بررسی و در صورت نیاز تعویض کرد. البته مطابق معمول خرابی برد الکتریکی می‌تواند فارغ از خرابی سنسور باعث نمایش کدخطای سری f شود.

خطای f5 در یخچال هیمالیا

بالا بودن دمای فریزر و کمبود سرمایش یخچال از مهمترین دلایل نمایش ارور f5 فریزر هیمالیا است. در این صورت باید دمای دستگاه را مجددا تنظیم کنید. البته ممکن است عوامل بیرونی نظیر نشت گاز باعث افزایش دمای یخچال شده باشند. در این مواقع باید یک تعمیرکار حرفه ای خرابی را برطرف کند.

علت خطای ارور e0،e1، e2، e3، e6، e8 یخچال فریزر هیمالیا + راه حل

اگر ارور فریزر هیمالیا با عبارت e نمایش داده شده باشد، احتمالا خرابی فن‌ها علت ایجاد مشکل باشد. در این مواقع فن خراب شده باید سریعا تعویض گردد. البته همانطور که قبلا هم توضیح دادیم، باز هم استثنائاتی در کدخطای یخچال فریزرهای هیمالیا وجود دارد. در ادامه علت نمایش ارورهای E0، E1، E2، E3، E6، E8 در یخچال فریزر هیمالیا و راهکار برطرف کردن آنها را بررسی می‌کنیم:

کد خطای e در یخچال هیمالیا به دلیل خرابی فن یخچال

ارور e0 در یخچال هیمالیا

برخلاف سایر ارورهای یخچال فریزر هیمالیا، ارور e0 به خرابی فن ربطی ندارد. ارور e0 یخپال هیمالیا معمولا با خراب شدن سیستم یخساز یا برد دستگاه ظاهر می‌شود. برای رفع این هشدار باید هم یخساز را بررسی کنید هم برد الکتریکی را.

خطای e1 در یخچال هیمالیا

چنانچه با ارور e1 یخچال هیمالیا روبرو هستید، باید خرابی فن فریزر را مورد بررسی قرار دهید. در اکثر مواقع علت این کدخطا از کارافتادن فن فریزر است که با تعویض آن مشکل برطرف می‌شود.

کد ارور e2 در یخچال هیمالیا

همچنین اگر در نمایشگر ارور e2 یخچال هیمالیا ظاهر شده باشد، در این صورت فن یخچال اشکال پیدا کرده یا سوخته است. در این مواقع نیز با تعویض فن یخچال می‌توان ایراد یخچال را حل و فصل نمود. البته خراب شدن برد هم در نمایش این ارور بی تاثیر نیست.

خطای e3 در یخچال هیمالیا

دلایل متعددی باعث بروز ارور e3 در یخچال فریزر همیالیا می‌شوند. خرابی فن کندانسور، خرابی سنسور اواپراتور، خرابی مدار برد، خرابی المنت و حتی خرابی ترموفیوز از دلایل مشاهده این هشدار است. در این صورت حل مشکل با توجه به نوع خرابی متفاوت خواهد بود. اما غالبا با تعویض قطعه خراب مشکل برطرف می‌شود.

ارور e6 در یخچال هیمالیا

هرگونه اشکال در گاز یخچال، گرم شدن هوای داخلی یخچال و یخ زدن دمپر ورودی می‌تواند باعث نمایش ارور e6 شود. برای رفع مشکل ارور e6 در یخچال باید گاز یخچال را تعمیر کنید یا دمپر را از یخ پاکسازی نمایید.

کد خطای e8 در یخچال هیمالیا

e8 کد خطای یخچال فریزر هیمالیا است که نسبت به سایر کدها کمتر مشاهده می‌شود. علت بروز کد e8 خرابی در سنسور محیطی، مدار برد یا ترموفیوز است. در صورت مشاهده این ارور باید قطعه معیوب را شناسایی و تعویض کنید.

علت خطای ارور h1 و h2، h3، h4، h5 یخچال فریزر هیمالیا + راه حل

یک دسته دیگر از انواع ارور فریزر هیمالیا ارورهای سری h هستند. این سری از کدهای خطا معمولا به دلیل نقص در عملکرد هیتر بروز پیدا می‌کنند. در ادامه توضیحات بیشتری درباره علت بروز و راهکار حل ارورهای H1، H2، H3، H4، h5 را ارائه خواهیم کرد.

علت ارور کد f در یخچال فریزر هیمالیا، خرابی هیتر

خطای h1 در یخچال هیمالیا

مهمترین دلیل نمایش ارور h1 در یخچال هیمالیا خراب شدن هیتر اواپراتور است. در این صورت برای برطرف کردن علت خرابی باید هیتر را تعویض نمود. اما گاهی اوقات این کدخطا تنها به خرابی برد مربوط است.

کد ارور h2 در یخچال هیمالیا

چنانچه یخچال ارور h2 فریزر هیمالیا را نشان می‌دهد، در این صورت باید هیتر سینی فریزر دچار مشکل شده باشد. با برطرف کردن یا تعویض هیتر سینی خطای h2 در یخچال فریزر هیمالیا نیز از بین خواهد رفت.

کد خطای h3 در یخچال هیمالیا

خرابی هیتر سینی یخچال، خرابی هیتر اواپراتور و نقص در برد از جمله دلایل ظهور ارور h3 یخچال هیمالیا روی صفحه نمایش یخچال فریزر است. جهت رفع خطای h3 یخچال هیمالیا باید هیتر خراب شده را تعویض یا برد را تعمیر کنید.

ارور h4 در یخچال هیمالیا

زمانی که با ارور h4 یخچال هیمالیا مواجه می‌شویم، باید بدانیم علت بروز این مشکل خراب شدن هیتر سینی یخچال است. همچنین مشکل می‌تواند به برد هم مربوط باشد. بری رفع ارور h4 باید قطعه خراب را تعویض کنید.

هشدار h5 در یخچال هیمالیا

علت بروز ارور h5 یخچال هیمالیا خراب شدن المنت، برد، سنسور یا ترموفیوز و ترمودیسک است. جهت برطرف نمودن خطای h5 یخچال هیمالیا می‌بایست قطعه معیوب را شناسایی و تعویض نمود.

علت خطای ارور l2 یخچال فریزر هیمالیا + راه حل

یکسری از ارور فریزر هیمالیا وجود دارند. که به گروه ارورهای سری l تعلق دارند. البته این ارورها به ندرت در یخچال فریزر مشاهده می‌شود. اما در زمان بروز آن علت معمولا به سیستم روشنایی یخچال بازمی‌گردد. در ادامه توضیحات بیشتری درباره حل مشکل ارور l2 و l5 در یخچال ارائه می‌کنیم.

خطای l2 در یخچال هیمالیا

اگر با کدخطای l2 در یخچال فریزر روبرو هستید، باید به بررسی سیستم روشنایی یخچال خود بپردازید. در اکثر مواقع با تعویض لامپ یخچال مشکل برطرف می‌شود. اما گاهی اتصالات و سیم‌کشی یخچال دچار مشکل شده است. در این صورت باید اتصالات را بررسی و تعمیر کنید.

هشدار l5 در یخچال هیمالیا

ارور l5 در یخچال‌های هیمالیا می‌تواند به دلیل خرابی سوکت‌های صفحه نمایش ظاهر شود. همچنین خراب شدن برد از دیگر دلایل نمایش این ارور است. برای رفع هشدار l5 یخچال فریزر هیمالیا باید سوکت صفحه نمایش را بررسی کنید. اگر مشکل برطرف نشد، احتمالا باید برد را تعمیر نمایید.

انواع علامت‌های یخچال فریزر هیمالیا

اگر متوجه یک علامت خاص روی یخچال فریزر هیمالیا شده‌اید که هیچ شباهتی به کدخطاهای معرفی شده در این مقاله ندارد، شاید بپرسید علت ظاهر شدن علامت های نمایشگر یخچال هیمالیا روی نمایشگر چیست؟ باید بدانید علاوه بر ارورهای یخچال فریزر هیمالیا یکسری علامت‌های خاص وجود دارند که هر یک پیغام خاصی را به کاربر منتقل می‌کنند. این علامت‌ها معمولا نه با ترکیب حروف و اعداد، بلکه از ترکیب حروف لاتین ساخته می‌شوند.
همچنین ممکن است علامت‌ها را با یک شکلک یا نماد مثل آچار روی صفحه نمایشگر مشاهده کنید! در ادامه این علامت‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

علامت df در یخچال هیمالیا (قطره آب)

علامت df با شکل ظاهری یک قطره آب کوچک، نشان می‌دهد عملیات برفک زدایی یخچال شروع شده است. با نمایش این علامت هیتر یخچال شروع به ذوب کردن برفک می‌کند. در این مواقع از باز و بسته کردن مداوم یخچال خودداری کنید. برای رفع ارور df فریزر هیمالیا نیازی نیست کاری انجام دهید. با پایان یافتن فرآیند ذوب برفک، این علامت از بین می‌رود.

علامت al در یخچال هیمالیا

ارور al فریزر هیمالیا بسیار مهم است. هشدار al در فریزر هیمالیا بیانگر یک نقص جدی در عملکرد یخچال فریزر می‌باشد. با مشاهده ارور al در فریزر هیمالیا باید بدانید دمای یخچال به صورت غیرعادی گرم شده است. علت خطای al در فریزر هیمالیا قابل پیش بینی نیست، چرا که ارور al یخچال هیمالیا تنها به شما می‌گوید یخچال دمای بالایی دارد. رفع ارور al در فریزر هیمالیا باید توسط تعمیرکار انجام شود.

علامت ec در یخچال هیمالیا

اگر به مدت بیشتر از 3 روز دب یخچال باز نشود، یخچال به صورت خودکار به حالت economic در می‌آید. این حالت نشان می‌دهد کمپرسور به صورت اقتصادی و با کمترین فشار کار می‌کند. در واقع با نمایش این علامت دستگاه به صورت اتومات دمای یخچال را روی 4 درجه و درمای فریزر را روی منفی 18 درجه تنظیم می‌کند. به محض باز شدن یخچال این ارور برطرف می‌شود.

علامت sc در یخچال هیمالیا

علت نمایش علامت sc در یخچال هیمالیا خود کاربر است. زمانی که کاربرد دکمه Super freeze را می‌فشارد، یخچال شروع به انجماد سریع مواد غذایی داخل فریزر می‌کند. در طول این پروسه کمپرسور به مدت 15 دقیقه با بالاترین قدرت کار می‌کند تا تمام مواد غذایی منجمد شوند. بعد از تمام شدن این پروسه علامت sc از صفحه نمایشگر حذف می‌شود.

علامت sf در یخچال هیمالیا

علامت sf یکی دیگر از علامت‌های یخچال فریزر هیمالیا است که به معنای کارکرد یکسره فن می‌باشد. با فشردن دکمه Super cool این قابلیت آغاز شده و طی آن فن 4 ساعته مداوم روشن باقی می‌ماند.

علامت hft فریزر هیمالیا

علت نمایش ارور hft در یخچال فریزر هیمالیا، نقص در برد hft است. در صورت مواجهه با این علامت باید برد hft را تعمیر یا تعویض کنید.

علامت آچار در یخچال هیمالیا

گاهی اوقات علامت آچار در نمایشگر برخی از مدلهای یخچال فریزر ظاهر می‌شود. این علامت نشانگر خرابی در سنسور، خرابی در سیم کشی یا خرابی در کانکتورها است. معمولا علت نمایش علامت آچار در یخچال هیمالیا، خراب شدن سنسور محیطی یا سنسور دیفراست است. با تعویض سنسور خراب، علامت آچار از بین می‌رود.

اگر خطا یا ارور فریزر هیمالیا قطع نشد چه کنیم؟

ارورهای یخچال فریزر هیمالیا معمولا به صورت یک کد دوحرفی نمایش داده می‌شوند. نمایش کد خطای یخچال فریزر هیمالیا روی صفحه نمایش اصلا خوب نیست، چرا که این کد هشداری مبنی بر خرابی یا نقص در یخچال فریزر است. با توجه به نکات این مقاله خیلی راحت می‌توان خرابی یخچال هیمالیا را از روی کدخطا شناسایی و برطرف کرد.
اما اگر ارور فریزر هیمالیا با توضیحات این مقاله برطرف نشد، بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید. برای پیدا کردن بهترین تعمیرکاران به صفحه تعمیر یخچال در سایت کاریتی مراجعه نمایید. در این صفحه لیستی از برترین متخصصین تعمیر یخچال فریزر وجود دارد. می‌توانید از آنها برای حل مشکل یخچال کمک بگیرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *