تنظیم دمای یخچال فریزر دوو

تنظیم دمای فریزر یخچال دوو

5/5 - (5 امتیاز)

“چگونه دمای یخچال دوو را تنظیم کنیم؟” جهت تنظیم دمای یخچال دوو پاسخ به دو سوال بسیار مهم و حیاتی است. اولا دمای مناسب یخچال دوو چند درجه سانتی گراد است؟ دقت کنید با گرم و سرد شدن هوا دمای مناسب یخچال دوو تغییر خواهد کرد. در واقع دمای یخچال دوو در تابستان با دمای یخچال دوو در زمستان متفاوت است. ثانیا نحوه تنظیم دمای یخچال دوو چگونه است؟
باید بدانید نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر دوو یا تنظیم دمای فریزر یخچال دوو در مدل‌های قدیمی و جدید فرق می‌کند. پس از پاسخ به این دو سوال می‌توان به راحتی دمای یخچال را روی دمای ایده آل ست کرد. در این راهنما به این دو سوال پاسخ داده شده است.

البته گاهی اوقات یک نقص یا خرابی در یخچال دوو اجازه تنظیم دما را به کاربر نمی‌دهد. در صورت خراب شدن یخچال فریزر باید به فکر تعمیر یخچال دوو بیفتید. کاری تی بهترین تعمیرکاران یخچال فریزر را به شما معرفی خواهد کرد.

دمای مناسب یخچال فریزر و ساید دوو (دمای استاندارد)

دمای مناسب یخچال دوو دمایی است که در آن یخچال و ساید دوو بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. البته شرکت دوو دماهای استاندارد یخچال و ساید خود را برای شرایط نرمال اعلام کرده است. دقت کنید تنظیم دمای یخچال دوو با سرد و گرم شدن هوا باید تغییر کند. در ادامه به این نکته خواهیم پرداخت. فعلا در جدول زیر دمای ایده آل یخچال‌های دوو در شرایط عادی را بررسی می‌کنیم.

جدول تنظیم درجه یخچال دوو:

دمای مناسب یخچال دوو
تنظیم درجه یخچال دوو قدیمی یخچال MED
فریزر MED
تنظیم دمای یخچال دوو جدید یخچال 4 درجه سانتی گراد
فریزر 17- درجه سانتی گراد

بهترین درجه در یخچال فریزر قدیمی دوو قراردادن ولوم یا کلید تنظیم دما روی عبارت MED (دمای متوسط) است. بهترین درجه در یخچال فریزر جدید دوو برای بخش یخچال 4 درجه سانتی گراد و برای فریزر منفی 17 درجه سانتی گراد است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تنظیمات دمای یخچال فریزر و ساید به صفحه تنظیم دمای یخچال مراجعه نمایید.

تنظیم دمای استاندارد یخچال و ساید دوو در تابستان

دمای یخچال دوو در تابستان از دمای نرمال پایین‌تر است. در فصل تابستان هوا گرم می‌شود، بنابراین باید تنظیم دمای یخچال دوو مجددا بررسی شود. از آنجا که در فصل تابستان درجه هوای بیرونی زیادی می‌شود، برای عملکرد بهینه باید دمای یخچال و فریزر دوو روی اعداد سردتر قرار بگیرد. پس در تابستان دمای یخچال دوو باید کمتر از 4 و دمای فریزر باید کمتر از منفی 17 درجه سانتی گراد باشد. درجه ایده آل یخچال دوو در تابستان با توجه به دمای هوا و حجم مواد غذایی تعیین خواهد شد. برای مثال اگر هوا اندکی گرم شده باشد باید یخچال روی 3 درجه سانتی گراد و فریزر روی منفی 18 درجه سانتی گراد تنظیم شود.

  • در تابستان دمای یخچال قدیمی دوو باید روی MAX قرار بگیرد.

تنظیم دمای طبیعی یخچال و ساید دوو در زمستان

دمای یخچال دوو در زمستان از دمای نرمال بالاتر است. در فصل زمستان هوا سرد می‌شود، از همین بابت دمای یخچال فریزر باید بیشتر شود. طبیعی است که در زمستان هوای بیرونی درجه پایینی داشته باشد، در این صورت می‌توان با قرار دادن دمای یخچال روی اعداد بیشتر (گرمتر) عملکرد مناسبی از یخچال فریزر دوو دریافت کرد. در نتیجه می‌توان گفت در زمستان، دمای یخچال دوو باید بیشتر از 4 و دمای فریزر دوو باید بیشتر از منفی 17 باشد. البته در این شرایط دمای مناسب یخچال با توجه به دمای کلی هوا و حجم مواد غذایی تعیین می‌شود. مثلا با سرد شدن اندک هوا می‌توان دمای یخچال دوو را روی 5 و دمای فریزر دوو را روی منفی 16 درجه ست کرد.

در زمستان دمای یخچال قدیمی دوو باید روی MIN قرار بگیرد. البته اگر دمای هوا به زیر 10 درجه رسیده باشد، می‌بایست نشانگر دما را روی WINTER قرار داد.

آموزش و نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر و ساید دوو

اکنون شما دمای ایده آل یخچال دوو در فصول مختلف سال را می‌دانید. اما هنوز برای تنظیم دمای یخچال دوو یک مشکل وجود دارد: طریقه تنظیم دمای یخچال دوو به چه صورت است؟ در این قسمت به آموزش نحوه ست کردن دمای یخچال، فریزر و ساید دوو خواهیم پرداخت. دقت کنید نحوه تنظیم دمای یخچال دوو در مدل‌های قدیمی و جدید متفاوت است:

نحوه تنظیم دمای یخچال دوو قدیمی

تنظیمات دمای یخچال و فریزر دوو در مدل‌های قدیمی با استفاده از ولوم یا دکمه انجام می‌شود. معمولا یک دکمه یا ولوم با 4 گزینه در یخچال فریزرهای قدیمی دوو وجود دارد.

نحوه تنظیم دمای یخچال دوو

این 4 گزینه عبارتند از:

  • MIN: گرمترین دمای یخچال دوو قدیمی
  • MED: دمای متوسط یخچال دوو قدیمی
  • MAX: سردترین دمای یخچال دوو قدیمی
  • WINTER: دمای مناسب یخچال قدیمی دوو در دماهای زیر 10 درجه سانتی گراد

با چرخاندن ولوم یا تکان دادن دکمه روی خط افقی به راحتی می‌توان دمای یخچال فریزرهای قدیمی را تغییر داد.

نحوه تنظیم دمای یخچال ساید دوو

تنظیم دما در یخچال فریزر جدید دوو، اعم از یخچال معمولی دیجیتال دوو، یخچال ساید دوو، یخچال دوقلوی دوو و غیره به یک صورت و با استفاده از صفحه نمایشگر انجام می‌شود. برای این کار بر اساس دستور العمل زیر عمل کنید تا دمای یخچال را به دمای مطلوب برسانید:

  1. جهت تنظیم دمای یخچال دوو جدید دکمه ” Temp” را بفشارید.
  2. جهت تنظیم دمای فریزر دوو جدید دکمه ” Temp” را بفشارید.
  3. پس از لمس اولیه دکمه مدنظر، با هر بار فشردن دمای یخچال و فریزر دوو یک درجه تغییر می‌کند.
  4. دمای یخچال دوو در بازه 1 الی 7 درجه سانتی گراد قابل تنظیم است.
  5. دمای فریزر دوو در بازه منفی 16 الی منفی 24 درجه سانتی گراد قابل تنظیم است.

تنظیم دمای آبسردکن یخچال دوو

بسیاری از افراد پس از نوشیدن آب از آبسردکن یخچال به فکر تنظیم دمای آبسردکن یخچال می‌افتند. به اعتقاد این افراد آبسردکن به خوبی آب را خنک نکرده است.
جالب است بدانید تنظیماتی برای تنظیم دمای آبسردکن وجود ندارد. اگر آب آبسردکن گرم است، احتمالا مشکل به جای دیگری بازمی‌گردد. مثلا اگر مدت طولانی از آب آبسردکن استفاده نکنید، حداقل در یک یا دو لیوان اول آب گرم خواهد شد. معمولا دمای آبسرد کن یخچال دوو به صورت خودکار با دمای یخچال فریزر دوو ست می‌شود و تنظیمات جداگانه‌ای ندارد!

اگر تنظیم دمای یخچال دوو به درستی انجام نشد چه کنیم؟

حالا که نحوه تنظیم دمای یخچال دوو را یاد گرفتید، باید بتوانید به راحتی آب خوردن تنظیمات دمای یخچال و تنظیم دمای فریزر یخچال دوو را انجام دهید. اگر اینطور نیست، مطمئن باشید یک نقص یا خرابی در یخچال فریزر دووی شما وجود دارد. بنابراین قبل از اعمال تنظیمات دلخواه، ابتدا باید یخچال خود را تعمیر کنید. با ورود به صفحه تعمیر یخچال لیستی از برترین تعمیرکاران یخچال فریزر دوو در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با یکی از این تعمیرکاران تماس بگیرید تا به سرعت یخچال شما را عیب یابی و مشکل ان را برطرف نمایند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *