علت آب دادن یخچال فریزر سامسونگ

علت آب دادن یخچال سامسونگ

4.2/5 - (5 امتیاز)

نشتی آب در یخچال سامسونگ می‌تواند یک حادثه نگران کننده باشد! در زمان آب دادن یخچال سامسونگ، اولین سوالی که به ذهن افراد خطور می‌کند این است که علت آب دادن یخچال سامسونگ چیست؟ راستش را بخواهید دلیل آب ریزی یخچال فریزر سامسونگ می‌تواند یک اشتباه ساده در نصب یخچال مثل تراز نبودن آن یا یک خرابی بزرگ مثل شکستن سینی تخلیه باشد. بنابراین آب دادن یخچال سامسونگ را می‌بایست یک هشدار بزرگ قلمداد کرد. شما باید هرچه سریعتر علت آب دادن یخچال فریزر سامسونگ را پیدا کنید و برای حل مشکل یخچال دست به کار شوید.

اگر حوصله یا زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، همین الان به صفحه تعمیر یخچال سامسونگ مراجعه کنید. در این صفحه لیستی از برترین تعمیرکاران یخچال فریزر وجود دارند که می‌توانید به کمک آنها انواع خرابی یخچال را برطرف کنید.

لیست 11 علت آب دادن یخچال فریزر سامسونگ به همراه راه حل

لیست زیر علت آب دادن یخچال سامسونگ را در 11 مورد نسبتا رایج نشان می‌دهد. در اغلب اوقات یخچال فریزرهای کاربران به خاطر همین دلایل با نشت آب مواجه شده است:

  • فرسوده شدن لاستیک دور درب
  • بسته شدن مسیر تخلیه یخچال
  • پوشیده شدن اواپراتور
  • شکستن سینی تخلیه
  • خرابی اتصالات یخساز یا آبسردکن
  • خرابی لوله‌ها یا شیر ورودی آب
  • فرسوده شدن فیلتر آب
  • نشتی مخزن آب
  • تراز نبودن یخچال
  • نشت آب از فریزر
  • جمع شدن آب زیر جا میوه ای

لیست بالا رایجترین دلیل آب ریزی یخچال فریزر سامسونگ هستند؛ با این حال علت اب دادن یخچال در موارد نادر می‌تواند موردی خارج از این لیست باشد!

فرسوده شدن لاستیک دور درب؛ علت آب دادن یخچال فریزر سامسونگ

ساده‌ترین علت آب دادن یخچال سامسونگ، فرسوده شدن لاستیک دور درب است. چنانچه این لاستیک خراب شده باشد، هوای گرم وارد یخچال شده و با ایجاد رطوبت، قطره‌های آب را در سطح یخچال تولید می‌کند. این قطره‌ها به پایین‌ترین قسمت یخچال ریخته شده و از زیر آن سرازیر می‌شوند. اگر علت اب دادن داخل یخچال سامسونگ خرابی لاستیک است، باید لاستیک درب را تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی لاستیک دو درب، دلیل آب ریزی یخچال فریزر سامسونگ

اگر می‌خواهید درمورد عیب یابی و خرابی نوار دور درب اطلاعات بیشتری دریافت نمایید، به صفحه تعویض لاستیک دور درب یخچال مراجعه کنید.

بسته شدن مسیر تخلیه یخچال؛ علت نشتی آب در یخچال سامسونگ

یخچال فریزرهای جدید مجهز به سیستم نوفراست هستند؛ در واقع برفک داخل آنها به وسیله هیتر ذوب می‌شود. در ادامه برفک ذوب شده از طریق مسیر تخلیه از داخل یخچال به بیرون هدایت می‌شود. چنانچه این مسیر مسدود شده باشد، احتمالا علت آب دادن زیر یخچال سامسونگ را باید در گرفتگی مسیر تخلیه جستجو کنید. برای رفع این مشکل کافی است مقداری آب گرم داخل سوراخ تخلیه بریزید تا گرفتگی باز شود.

سوراخ تخلیه آب یخچال سامسونگ کجاست؟

سوراخ تخلیه در ابتدای مسیر تخلیه آب یخچال سامسونگ قرار دارد. اگر لوله تخلیه آب یخچال فریزر سامسونگ گرفته است، باید داخل این سوراخ مقداری آب جوش بریزید. سوراخ تخلیه بسته به مدل یخچال فریزر در مکان مختلفی قرار می‌گیرد.

نشتی آب در یخچال سامسونگ از سوراخ تخلیه

برای مکان یابی دقیق سوراخ تخلیه باید به دفترچه راهنمای یخچال فریزر مراجعه نمایید.

برفک زدن اواپراتور؛ نشتی آب در یخچال سامسونگ

برفک زدن اواپراتور هم می‌تواند علت آب دادن یخچال فریزر سامسونگ باشد. گاهی اوقات اواپراتور یخ می‌زند؛ این اتفاق با دو نشانه همراه است. اول اینکه یخچال به درستی خنک نمی‌کند. دوم اینکه در حین کارکرد از یخچال سامسونگ صدای وِزوِز شنیده می‌شود. در این صورت اواپراتور به درستی نمی‌تواند هوای داخل یخچال را سرد کند، بنابراین هوا گرم باعث نشت آب می‌گردد. در صورت مواجهه با این مشکل ابتدا اواپراتور را از یخ پاکسازی کنید. اگر مشکل حل نشد، باید به فکر تعمیر یا تعویض اواپراتور باشید!

شکستن سینی تخلیه؛ علت آبریزی یخچال سامسونگ

شکستن سینی تخلیه شایع‌ترین علت جمع شدن آب در کف یخچال سامسونگ است. آب حاصل از برفک زدایی، همان آبی که از سوراخ تخلیه عبور می‌کند، در نهایت به سینی تخلیه منتقل می‌شود. از آنجا که این سینی در نزدیکی کمپرسور قرار دارد، گرمای کمپرسور را جذب می‌کند و آب تبخیر شده را مجددا به داخل یخچال بازمی‌گرداند. حال اگر این سینی جابجا شود یا حتی بشکند، جمع شدن آب کف یخچال سامسونگ قابل پیش بینی خواهد بود. برای برطرف کردن این مشکل باید سینی را جابجا کنید، اگر مشکل حل نشد احتمال ترک یا شکستگی باعث نشت آب شده است. بنابراین سینی باید عوض شود.

سینی تخلیه آب یخچال سامسونگ چیست و در کجا قرار دارد؟

همانطور که گفته شد، این سینی آب حاصل از فرایند برفک زدایی را نگهداری می‌کند و پس از تبخیر آن را به داخل یخچال بازمی‌گرداند. این سینی عملیات تبخیر آب را به وسیله گرمای کمپرسور انجام می‌دهد، بنابراین همیشه در زیر یخچال نزدیک به کمپرسور تعبیه می‌شود.

خرابی اتصالات یخساز یا آبسردکن؛ دلیل آب ریزی یخچال فریزر سامسونگ

خرابی یا شل شدگی در اتصالات یخساز یا آبسردکن می‌تواند دلیل آب ریزی یخچال فریزر سامسونگ باشد. اتصالات یخساز و آبسردکن حجم زیادی از آب را در داخل خود حمل می‌کنند. کوچکترین پارگی، شل شدگی یا سوراخ در اتصالات این بخش‌ها به راحتی باعث سر ریز شدن آب از یخچال فریزر سامسونگ می‌شود. جالب است بدانید لوله آبسردکن در تمام قسمت‌های یخچال وجود دارد. بنابراین خرابی در این لوله و اتصالات آن می‌تواند باعث آبریزی از پشت، زیر و بدنه یخچال فریزر سامسونگ شود. برای حل خرابی اتصالات طبیعتا باید اتصالات را سفت یا در صورت نیاز تعویض کنید.

خرابی لوله‌ها یا شیر ورودی آب؛ علت آب دادن یخچال ساید سامسونگ

گاهی اوقات علت آب دادن یخچال سامسونگ به خرابی لوله یا شیر ورودی مربوط است. در واقع علت جمع شدن آب در کف یخچال سامسونگ می‌تواند خرابی شیر ورودی باشد. در این صورت باید یخچال را خاموش کنید و لوله ها یا شیر ورودی را بررسی کنید. در صورت مشاهده نشتی می‌بایست شیر یا لوله خراب یا سوراخ را تعویض نمایید.

فرسوده شدن فیلتر آب؛ دلیل آب دادن یخچال سامسونگ

فیلتر یخچال پس از مدتی استفاده رسوب می‌بندد. در این صورت فیلتر پوسیده شده و دچار ترک خوردگی می‌شود. در این مواقع علت اب دادن یخچال سامسونگ ترک خوردن فیلتر است. با تعویض فیلتر یخچال می‌توانید از چکه کردن آب داخل یخچال جلوگیری نمایید.

اگر می‌خواهیم در مورد رفع خرابی و عیب یابی انواع فیلتر یخچال اطلاعات بیشتری را دریافت نمایید، وارد صفحه تعویض فیلتر یخچال شوید.

نشتی مخزن آب؛ علت آب دادن یخچال فریزر سامسونگ

بعضا علت آب دادن یخچال سامسونگ نشت آب از مخزن یا تانکر آب است. اگر مخزن آب سوراخ شده باشد، آب به راحتی از آن شره می‌کند و به داخل یخچال سامسونگ می‌ریزد. برای جلوگیری از نشت آب از مخزن آب باید مخزن را تعمیر یا تعویض کنید.

تراز نبودن یخچال؛ عامل نشتی آب از یخچال سامسونگ

گاهی اوقات نشتی آب در یخچال سامسونگ به دلیل عدم تراز بودن یخچال فریزر است. اگر یخچال تراز نباشد، با کمی دقت خودتان متوجه این موضوع خواهید شد. در این صورت برای حل مشکل می‌توانید به کمک چرخ‌های زیر یخچال آن را تراز کنید.

نشت آب از فریزر؛ علت آب دادن فریزر سامسونگ

علت آبریزی فریزر سامسونگ به مواردی همچون نصب ناصحیح شلنگ مربوط به تصفیه، خرابی در هیتر یا رطوبت زیاد بازمی‌گردد. برای جلوگیری از نشت آب در فریزر بهتر است از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید.

جمع شدن آب زیر جا میوه ای؛ علت جمع شدن آب زیر جامیوه ای یخچال سامسونگ

علت جمع شدن اب در زیر جامیوه ای یخچال سامسونگ بیانگر خرابی یکی از قطعات سیستم دیفراست است. سیستم دیفراست از قطعاتی نظیر سنسور، المنت، هیتر، ترموفیوز و غیره تشکیل شده است. هرگونه خرابی در این سیستم می‌تواند باعث تجمع آب در بخش جامیوه‌ای شود. برای حل این مشکل باید قطعه خراب را پیدا کنید و آن را تعمیر نمایید.

درصورت حل نشدن مشکل آب دادن یخچال سامسونگ چه کنیم؟

گاهی اوقات علت آب دادن یخچال سامسونگ یک مشکل پیش پا افتاده است. در این مواقع به راحتی می‌توان با برطرف کردن دلیل آب ریزی یخچال فریزر سامسونگ مشکل نشت آب یخچال سامسونگ را حل نمود.
اما گاهی اوقات علت آب دادن یخچال فریزر سامسونگ به یک خرابی پیچیده بازمی‌گردد. طبیعتا تعمیر یک خرابی پیچیده از عهده شما خارج است. اگر نیاز به تعمیرکار برای تعمیر یخچال دارید، کافی است به صفحه تعمیرات یخچال کاریتی مراجعه نمایید. در این صفحه می‌توانید شماره تلفن برترین تعمیرکاران شهرتان را پیدا کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *