علت روشن ماندن یا خاموش شدن صفحه نمایش یخچال

علت خاموش شدن یا نشدن صفحه نمایشگر یخچال

5/5 - (3 امتیاز)

برخی از خرابی‌های یخچال مانند روشن ماندن طولانی مدت یا خاموش شدن ناگهانی صفحه نمایشگر یخچال‌ها نشان از یک مشکل بزرگتر است، در این مواقع شاید علت خاموش شدن صفحه نمایش به دلیل قطع سیم‌کشی بوده و به راحتی حل شود اما شاید مشکل از برد یخچال باشد و به این سادگی‌ها هم حل نشود!!!! در مورد روشن ماندن صفحه نمایش یخچال هم وضع به همین صورت است!
در این صورت شاید شما بتوانید با استفاده از راه حل‌هایی که در ادامه شرح می‌دهیم برخی از مشکلات جزئی را حل کنید اما در غیر این صورت جهت عیب یابی صفحه نمایشگر یخچال خود باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

علت خاموش شدن یا روشن ماندن صفحه نمایشگر یخچال

خاموش نشدن (روشن نشدن) طولانی یا کوتاه مدت صفحه نمایش یخچال یا خاموش شدن ناگهانی؛ می‌تواند نشان دهنده یک خرابی در برد، ترموستات، نوسان برق، سیم‌کشی و … باشد. گرچه خاموش شدن یا نشدن صفحه نمایشگر یخچال شاید زیاد مورد اهمیت نباشد اما علت خاموش شدن یا روشن ماندن صفحه نمایش یخچال گاهی بسیار مهم بوده و حتی نیاز به یک تعمیرات تخصصی دارد.

می‌توان گفت خاموش شدن ناگهانی صفحه نمایش می‌تواند یک مساله نگران کننده باشد. چرا که هرگونه نقص در عملکرد نمایشگر بیانگر یک ایراد جدی‌تر در یخچال فریزر است.
از عوامل مهم مربوط به خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود مشکل در اتصال به برق
  • خرابی صفحه نمایشگر
  • سوختن ال ای دی
  • خرابی برد
  • بروز ایراد در ترموستات
  • نوسانات برق
  • مشکل در سیم‌کشی
  • خرابی کلید درب

علت روشن ماندن یخچال معمولا در 3 مورد زیر خلاصه می‌شود:

  • مشکل در برد الکترونیکی اصلی یا صفحه نمایش
  • اتصالی کردن کلید درب
  • اتصالی در سیم کشی

علت روشن نشدن(خاموش شدن) صفحه نمایش یخچال

خاموش شدن صفحه نمایش یخچال نسبت به روشن ماندن آن رایج‌تر است. همانطور که گفته شد، گاهی اوقات خاموش شدن ناگهانی صفحه نمایش ناشی از یک اتفاق ساده است. اما همیشه اینطور نیست، چرا که برخی مواقع علت روشن ماندن مانیتور پیچیده‌تر از آن است که بتوان به راحتی آن را عیب یابی کرد.

علت روشن نشدن یا خاموش شدن صفحه نمایشگر؛ وجود مشکل در اتصال به برق

ساده‌ترین راهکار برای حل مشکل خاموش شدن صفحه نمایشگر، بررسی اتصالات برق است. ممکن است برق ورودی به دستگاه قطع شده باشد. حتما این موضوع را چک کنید!

دلیل روشن نشدن یا خاموش شدن دیسپلی؛ خرابی صفحه نمایشگر

هرگونه ضربه، فشار، آب خوردگی یا سایر عواملی بیرونی می‌تواند باعث آسیب دیدن صفحه نمایشگر یخچالتان شود. این موضوع باعث خاموش شدن دیسپلی خواهد شد.

مشکل خاموش شدن یا روشن نشدن صفحه نمایشگر؛ سوختن ال ای دی

ال ای دی وظیفه ایجاد نور در مانیتور را برعهده دارد. در نتیجه سوختن ال ای دی می‌تواند یکی از دلایلی باشد که دنبالش هستید.

عامل روشن نشدن یا خاموش شدن مانیتور؛ خرابی برد

برد وظیفه کنترل و نظارت بر اعمال تمام قطعات یخچال را بر عهده دارد. بنابراین هرگونه نقص و ایراد یا حتی سوختن برد می‌تواند نمایشگر را از کار بیندازد.

علت خاموش شدن ناگهانی صفحه نمایش؛ بروز ایراد در ترموستات

طبق بررسی متخصصان برخی از مواقع روشن نشدن نمایشگر دستگاهتان به دلیل از کار افتادن ترموستات است. خرابی در ترموستات پیام‌های نامناسبی به صفحه نمایش ارسال می‌کند و منجر به خاموش ماندن آن می‌شود.

دلیل روشن ماندن صفحه نمایشگر؛ نوسانات برق

اگر هیچ یک از مشکلات بالا در یخچال شما مشاهده نشد، احتمالا باید علت موضوع را در نوسانات برق دنبال کنید. نوسانات برق نیز به نوبه‌ی خود می‌توانند روی عملکرد نمایشگر دستگاه تاثیرگذار باشند.

عامل روشن نشدن دائمی صفحه دیسپلی؛ مشکل در سیم‌کشی

یک عامل مهم در زمان بررسی خرابی مانیتور بررسی سیم کشی است. اگر اخیرا شاهد روشن نشدن صفحه نمایش یخچالتان بوده‌اید، این موضوع می‌تواند با شل شدن یا اتصالی در سیم کشی ارتباط داشته باشد.

دلیل خاموش ماندن یا روشن نشدن صفحه نمایشگر؛ خرابی کلید درب

در اغلب اوقات با باز شدن یخچال سنسور کلید فعال شده و دستور به نمایش اطلاعات را صادر می‌کند. این در حالی است که اگر کلید خراب شده باشد، این قابلیت از آن گرفته خواهد شد.

علت خاموش نشدن(روشن ماندن) صفحه نمایش یخچال

علت روشن ماندن صفحه نمایش یخچال بیشتر به اتصالی برق و یا نقص در عملکرد برخی از قطعات داخلی یخچال مرتبط است. در ادامه دلایل روشن ماندن طولانی مدت یخچال فریزر به طور کامل شرح داده شده است:

دلیل روشن ماندن یا خاموش نشدن صفحه نمایشگر؛ مشکل در برد اصلی یا صفحه نمایش

یکی از مهمترین دلایل خاموش نشدن صفحه دیسپلی یخچال خرابی در برد اصلی یا برد صفحه نمایش است. اتصال یا نقص در این قطعات منجر به روشن ماندن صفحه نمایش می‌شود.

علت روشن ماندن صفحه نمایش یخچال؛ اتصالی کردن کلید درب

اگر سوئیچ درب اتصالی کرده باشد، می‌تواند منجر به روشن ماندن دائمی صفحه نمایش شود.

عامل خاموش نشدن صفحه نمایش یخچال؛ اتصالی در سیم کشی

در پاره‌ای از مواقع دلیل روشن ماندن صفحه نمایشگر اتصالی در سیم‌کشی داخلی دستگاه است.

علت خاموش و روشن ماندن یخچال در انواع برندها

در بسیاری از مواقع علت خاموش نشدن یا روشن ماندن یخچال به دلیل وجود مشکل در قطعات است، اما در ادامه قصد داریم به متداولترین مشکلات و علت‌های روشن ماندن یا خاموش نشدن هر یک از برند‌های یخچال اشاره کنیم.

علت خاموش روشن شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ

روشن نشدن صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ مشکلی است که ممکن است برای هر کاربری پیش بیاید. علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. عدم ورود صحیح جریان برق به دستگاه، قطع شدن اتصالات میان صفحه نمایش و برد، سوختن صفحه نمایش، سوختن برد، خرابی شاسی، ایراد در ترموستات، سوختن یا نقص در موتور و … هر یک به تنهایی می‌توانند علت خاموش روشن شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ باشند.

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال ال جی

مهمترین علت کار نکردن صفحه نمایش یخچال ال جی قطعی برق است. با این حال نوسانات برق، ایراد در سیم کشی داخلی، خراب شدن برد الکترونیکی، سوختن صفحه نمایشگر یا خرابی سوئیچ درب نیز می‌توانند دلیل خاموش شدن ال سی دی یخچال الجی باشند. فراموش نکنید برخی از یخچال فریزرهای الجی یک حالت دمو دارند که در نمایشگر از آن استفاده می‌شود. قرار داشتن یخچال الجی روی حالت دمو نیز می‌تواند باعث عدم روشن شدن نمایشگر شود.

علت خاموش و روشن شدن صفحه نمایش یخچال اسنوا

گاهی اوقات صفحه نمایش یخچال اسنوا روشن می‌ماند، گاهی هم اصلا کار نمی‌کند! علت خاموش شدن یا روشن نشدن صفحه نمایش یخچال اسنوا قطع برق، متعادل نبودن دما، خرابی سنسور یخساز، خرابی برد، خرابی ترموستات و … است.
اما علت روشن ماندن یا خاموش نشدن صفحه نمایش یخچال اسنوا بیشتر مربوط به اتصالی است. اتصالی در برد و یا صفحه نمایشگر منجر به روشن ماندن صفحه نمایش خواهد شد. علاوه بر علت خاموش و روشن شدن صفحه نمایش یخچال اسنوا یک معضل بزرگ برای کاربران یخچال اسنوا، علت چشمک زدن یا قرمز شدن صفحه نمایش یخچال اسنوا است. این مشکل معمولا مربوط به دمای بالای یخچال فریزر می‌شود.

علت روشن ماندن و خاموش شدن صفحه نمایش یخچال نیکسان

روشن نشدن یا روشن ماندن صفحه نمایشگر یخچال نیکسان از مشکلات رایج این برند یخچال فریزر است. علت خاموش نشدن صفحه نمایش یخچال نیکسان اتصال الکتریکی در یخچال، خرابی در سیم، سوکت یا قطعات الکتریکی، خرابی سوئیچ درب، نوسانات برق و یا حتی سیم کشی غیراستاندارد است.

از طرفی علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال نیکسان را باید در عدم ورود جریان برق به دستگاه، خرابی سنسور درب، خرابی برد و حتی سوختن صفحه نمایش جستجو کنید.

علت روشن یا خاموش نشدن صفحه نمایش یخچال دوو

به طور کلی می‌توان گفت علت روشن ماندن صفحه نمایش یخچال ساید دوو به عواملی نظیر اتصالی، نوسان برق، معیوب شدن برد و صفحه نمایشگر مربوط است. البته علت خاموش نشدن صفحه نمایش یخچال ساید دوو به این موارد خلاصه نمی‌شود و می‌تواند به خرابی یکی از قطعات داخلی مرتبط باشد.

اما علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو بسیار متفاوت است. عدم وجود جریان برق، خراب شدن برق، سوختن صفحه نمایش، ایراد در سیمکشی، ایراد در کمپرسور، داغ شدن موتور و داغ شدن اورلود کمپرسور از دلایل کار نکردن صفحه نمایشگر یخچال فریزر دوو هستند. البته اگر به دنبال علت خاموش و روشن شدن یخچال دوو مشکل معمولا در نوسانات برق است.

تعمیر روشن ماندن یا خاموش شدن صفحه نمایش یخچال

خاموش شدن ناگهانی صفحه نمایش یا روشن ماندن طولانی مدت آن یک اتفاق اعصاب خردکن است. با این حال بسیاری از افراد خرابی در علمکرد صفحه نمایشگر را نادیده می‌گیرند. این در حالی است که خرابی در صفحه نمایش یخچال می‌تواند نمایانگر یک مشکل بزرگتر و جدی‌تر باشد.
بنابراین در صورت مواجه شدن با خرابی صفحه‌ی نمایش می‌بایست در اولین زمان ممکن برای عیب‌یابی و تعمیر مشکل اقدام کنید. برای راحتی کاربران ما لیستی از برترین مراکز تعمیراتی یخچال فریزر را آماده کرده‌ایم. شما می‌توانید با خیالی راحت تعمیر صفحه نمایش یخچال خود را به این تعمیرگاه‌ها بسپارید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. زهرا ابراهیمی
    زهرا ابراهیمی ۸ مهر ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام چرا صفحه نمایشگر یخچال التو خاموش نمی شود در صورتی که قبلا به محض باز شدن
    درب یخچال خودش اتوماتیک می‌کرد وخاموش می شد تا باز میکردی روشن میشد وتا میبستی بعداز دو الی سه دقیقه خاموش میشد

    1. کاری تی
      کاری تی ۸ مهر ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام خانم ابراهیمی
      این مورد باید توسط یه کارشناس بررسی بشه
      همانطور که در متن بالا گفتیم هر کدوم از موارد زیر ممکنه برای یخچال شما اتفاق افتاده باشه
      میتونید جهت اطلاع از مشکل بر روی لینک “تعمیر یخچال” کلیک کنید و با تعمیرکاران تماس بگیرید حتما بهتر میتونن کمکتون کنند.

  2. گلناز خیرخواه
    گلناز خیرخواه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون
    سوالم اینه که چرا صفحه نمایشگر یخچال سامسونگ من اصلا روشن نمیشه؟ تقریبا یک هفته هست که خریدم اما کلا خاموشه

    1. کاری تی
      کاری تی ۲۰ آبان ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      احتمالا مشکل در اتصال، کلیدها، سیم کشی می‌باشد. اما با وجود اطمینان از درستی این موارد باز هم مشکل عدم روش شدن صفحه نمایشگر شما پابرجاست، پیشنهاد میکنم از طریق صفحه https://kariti.ir/repairs/refrigerator/ تعمیرات یخچال فریزر با ما تعمیرکاران ما در ارتباط باشید و مشاوره دریافت کنید.

  3. راحله
    راحله ۲۲ آبان ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام دلیل خاموش نشدن صفحه نمایش یخچال فریزر چیه؟ حدود سه ساله که این یخچال رو دارم. اما الان یک هفتست نمایشگرش همیشه روشنه و خاموش نمیشه، حتی چند بار هم یخچال رو از برق جدا کردم به مدت چند ساعت اما باز درست نشده ….
    راهنماییم کنید سپاسگذارم

    1. کاری تی
      کاری تی ۲۲ آبان ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام دوست گرامی با توجه به نوع یخچال، اختلالات در سیم کشی یخچال، شاید نوسانات برق و … ممکن از صفحه نمایشگر یخچال شما دچار مشکل شود، از این جهت بهتر است با تعمیرکاران یخچال تماس بگیرید.

  4. جم
    جم ۱۷ دی ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام،صفحه نمایشگر فریزر نیکسان در شبانه روز ،خود به خود روشن و‌بعد خاموش میشود، میتونه علامت چه چیزی باشه؟!!

    1. kariti@S
      kariti@S ۱۸ دی ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      اگه فکر می کنید با هر کدام از موارد بالا مشکل حل نمیشه حتما برای رفع مشکل با یکی از تعمیرکاران یخچال تماس بگیرید.

  5. حسینی
    حسینی ۸ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام صفحه نمایشگر یخچال وقتی روشنه و خاموش نمیشه آیا خطری داره؟

    1. kariti@S
      kariti@S ۹ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      به صورت نرمال صفحه نمایشگر یخچال باید پس از چند ثانیه یا پس از مدت کوتاهی خاموش بشه، اما اگر همینطوری روش میمونه مواردی مثل خاموش بودن قفل کودک، سیم کشی و اتصالات، نبودن گرمای بیش از حد محیط (یا نور مستقیم خورشید) رو چک کنید، اگر مشکل هیچ کدام از موارد گفته شده نبود، احتمالا یخچال دچار نقص فنی شده است. در صورت داشتن گارانتی با نمایندگی و در غیر این صورت با یک نمایندگی یا مرکز تعمیر یخچال معتبر تماس بگیرید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *