تنظیم درجه یخچال ال جی، دمای یخچال الجی در تابستان و زمستان

تنظیم دمای یخچال ال جی

3.6/5 - (8 امتیاز)

تنظیم درجه یخچال ال جی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر دمای یخچال ال جی پایین باشد، فشار زیادی به دستگاه وارد شده و ممکن است موتور آسیب ببیند. اما این تنها یک روی سکه است. چنانچه تنظیمات یخچال ال جی روی دمای بالاتری قرار بگیرد، سرمای کافی در دستگاه تولید نشده، در نتیجه مواد غذایی فاسد می‌شوند. جالب است بدانید تنظیم درجه یخچال ال جی در تابستان با تنظیم درجه یخچال ال جی در زمستان متفاوت است. در واقع دمای استاندارد یخچال، فریزر و ساید در هر فصل از سال فرق می‌کند. در این مطلب به تنظیم درجه یخچال فریزر ال جی و ساید بای ساید الجی خواهیم پرداخت.

چنانچه در تنظیم درجه یخچال الجی مشکل دارید و یا فکر می‌کنید باید نسبت به تعمیر یخچال اقدام نمایید می‌توانید به صفحه تعمیر یخچال ال جی مراجعه نمایید تا از اتلاف وقت شما در جهت مطالعه این محتوا جلوگیری شود.

تنظیم درجه یخچال ال جی؛ دمای مناسب

تنظیم دمای یخچال فریزر ال جی دیجیتالی (لمسی) و قدیمی (ترموستاتی) در زمستان و تابستان به جهت کار کرد هرچه بهتر یخچال الجی انجام می‌شود؛ از این جهت برای تنظیم درجه یخچال فریزر ال جی در زمستان در نوع لمسی درجه بین 4 و 5 و در نوع ترموستاتی بین 4 و 6 درجه سانتی‌گراد و تنظیم فریزر ال جی در زمستان نوع لمسی 16- تا 19- درجه سانتی‌گراد می‌باشد، همچنین برای تنظیم درجه یخچال ال جی دیجیتالی در تابستان دمای یخچال را بر روی 2 تا 3 و نوع قدیمی را روی 2 تا 4 درجه سانتی‌گراد و برای دمای فریزر الجی نوع لمسی 18- تا 22- و نوع قدیمی را بین 18- تا 20- درجه سانتی‌گراد تنظیم نمایید.

در جدول زیر ما به بازه دمایی یخچال، فریزر  الجی (LG) در زمستان و به درجه یخچال ال جی در زمستان پرداخته‌ایم:

دستگاهفصلMAXMIN
یخچالنرمال54
تابستان32
زمستان54
فریزرنرمال18-20-
تابستان18-20-
زمستان16-19-
سایدنرمال54
تابستان32
زمستان54

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری درمورد دمای مناسب انواع یخچال دریافت نمایید می‌توانید به صفحه تنظیم دمای یخچال مراجعه نمایید.

درجه یخچال فریزر ال جی در زمستان

برای تنظیم دمای یخچال ساید ال جی قدیمی یا نو در زمستان باید آن را در بازه دمایی 4 تا 5 درجه سانتی گراد قرار دهید. بدیهی است زمستان فصل سردی بوده، بنابراین دمای یخچال باید از دمای کلی آن در فصل تابستان بالاتر (گرمتر) باشد. اینکه درجه دقیقا روی چه عددی تنظیم شود، به عواملی نظیر سن یخچال، حجم مواد غذایی، میزان باز و بسته شدن یخچال و … وابسته است.

درجه یخچال فریزر ساید ال جی در زمستان

تنظیم درجه یخچال الجی در زمستان

تنظیم درجه یخچال ال جی در زمستان تفاوت زیادی با ساید بای ساید الجی ندارد.

تنظیم درجه فریزر ال جی در زمستان

بهترین دما برای تنظیم دمای یخچال ال جی فریزر بالا یا پایین در فصل سرد سال بین 19- تا 16- درجه سانتی گراد است.

تنظیم درجه ساید ال جی در زمستان

همانطور که گفته شد، در فصول سرد سال، برای تنظیم درجه ساید ال جی باید دمای ساید را نسبت به حالت عادی افزایش دهید بنابراین تنظیم دمای یخچال ساید ال جی در زمستان به این صورت است که دمای ساید الجی شما بر روی هر دمایی قرار دارد، یک تا دو درجه دمای آن را افزایش دهید.
چرا که در فصل سرد سال دمای محیط سردتر است.

تنظیم دمای یخچال ال جی در تابستان

اگر در فصول گرم سال هستید، باید به فکر تنظیم درجه یخچال ال جی در تابستان باشید. طبیعتا در این مواقع که هوا گرمتر است، یخچال باید سرمای بیشتری تولید کند. از همین رو، دمای یخچال باید روی اعدادی در بازه 2 تا 3 سانتی گراد قرار داشته باشد. مشابه فصل زمستان، برای انتخاب بهترین دما باید به فاکتورهایی نظیر سن یخچال، حجم مواد غذایی، میزان باز و بسته شدن یخچال و … توجه کنید.

تنظیم درجه یخچال الجی در تابستان

تنظیم دمای یخچال ال جی دوقلو، ساده یا سایر مدلها، تقریبا یکسان است.

تنظیم درجه فریزر ال جی در تابستان

برای تنظیم درجه یخچال فریزر ال جی در تابستان باید بدانید، فریزر به سرمای بیشتری نسبت به فصل زمستان نیاز دارد.

تنظیم درجه ساید ال جی در تابستان

تنظیم دمای یخچال ال جی ساید در فصل گرم سال نیز تقریبا مشابه یخچال‌های عادی این شرکت خواهد بود.

مراحل تنظیم دمای یخچال فریزر یا ساید ال جی(LG)

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چگونه دمای یخچال ساید ال جی را تنظیم کنیم؟ در این بخش به آموزش نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر ساید ال جی خواهیم پرداخت. دقت کنید تنظیم دمای یخچال، ساید و فریزر کمی متفاوت است. البته هر مدل یخچال می‌تواند روش متفاوتی با مدل دیگر داشته باشد. به این نکته نیز توجه کنید.

نحوه تنظیم درجه یخچال ال جی

جهت تنظیم درجه یخچال فریزر ال جی یا ساید بای ساید الجی، کافی است دکمه refrigerator یا Fridge را چندین بار فشار دهید. با هر بار فشار دمای یخچال یک درجه کم یا زیاد می‌شود. در صورت رسیدن یخچال به دمای مطلوب از فشردن مجدد کلید خودداری کنید.

* البته تنظیم درجه یخچال ال جی قدیمی در مدلهای نه چندان به روز کمی متفاوت خواهد بود. برای تنظیم دمای یخچال ال جی قدیمی معمولا با یک دکمه ولوم دار در بازه 0 تا 7 مواجه هستید. عدد 0 بیشترین سرما و عدد 7 کمترین سرما را تولید می‌کند. همچنین این اعداد ممکن است با عبارات COLD و COLDEST جایگزین شده باشد. در این موارد گزینه COLDEST سرمای بیشتری دارد.

نحوه تنظیم درجه فریزر ال جی

نحوه تنظیم دمای فریزر ال جی نیز دقیقا مشابه تنظیم دمای یخچال ال جی می‌باشد. البته برای این کار به جای دکمه Fridge باید از دکمه freezer استفاده کنید. چند بار این کلید را بفشارید و پس از رسیدن به دمای مطلوب آن را رها کنید.

نحوه تنظیم درجه ساید ال جی

اگر به جای یخچال فریزرهای معمولی، دوقلو و … از ساید بای ساید الجی استفاده می‌کنید، می‌بایست از همان روش تنظیم دمای یخچال LG استفاده کنید. تفاوتی میان تنظیم دمای یخچال و ساید بای ساید وجود ندارد.

اگر تنظیم درجه یخچال ساید ال جی به درستی انجام نشده چه کنیم؟

با توجه به اهمیت موضوع باید یکبار دیگر تکرار کنیم تنظیم درجه یخچال ال جی در تابستان با تنظیم درجه یخچال ال جی در زمستان متفاوت است. همچنین تنظیم درجه یخچال فریزر ال جی با قسمت اصلی یخچال و ساید فرق می‌کند. اگر نسبت به تنظیم دمای یخچال بی تفاوت هستید، باید منتظر خرابی موتور یا فاسد شدن مواد غذایی باشید. اما اگر نمی‌خواهید این اتفاق بیفتد، باید این کار را جدی بگیرید. البته در بسیاری از مواقع کاربر در تنظیم دما با مشکل مواجه می‌شود. در این شرایط بهترین راهکار مراجعه به تعمیرگاه و درخواست خدمات است. این موضوع را جدی بگیرید و برای تنظیم دما سریعا از خدمات یک نمایندگی بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *