علت داغ شدن بدنه یخچال فریزر سامسونگ

علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ

4.4/5 - (5 امتیاز)

داغ شدن دیواره یخچال فریزر سامسونگ یکی از مشکلات نگران کننده است. گرچه گرم شدن بدنه یخچال سامسونگ می‌تواند به دلایل ساده‌ای نظیر فاصله کم یخچال تا دیوار یا پر کردن مواد غذایی در داخل آن اتفاق بیفتد. اما همیشه علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ اینقدر ساده و پیش پا افتاده نیست. گاهی اوقات علت گرم شدن بدنه یخچال سامسونگ خرابی و نقص در قطعات داخلی است، بنابراین باید داغ شدن کنار یخچال فریزر سامسونگ را جدی گرفت!
پس از خواندن این مقاله به راحتی می‌توانید علت داغ شدن بدنه یخچال فریزر سامسونگ را شناسایی کنید. در این راهنما ضمن بررسی دلیل داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ، راهکار حل مشکل بروز پیدا کرده را بازگو خواهیم کرد.

لیست علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ

علت گرم شدن بدنه یخچال سامسونگ تنها یک یا دو مورد نیست، چرا که دلایلی متعددی منجر به داغ شدن دیواره یخچال می‌شوند. از همین بابت ما لیست زیر را برای شما آماده کرده‌ایم. این لیست مهمترین دلایل داغ بودن بدنه یخچال در مدل‌های مختلف سامسونگ را به شما نشان می‌دهد:

  • پر کردن یخچال با مواد غذایی
  • قرار دادن غذای داغ در یخچال
  • عدم رعایت فاصله یخچال با دیوار
  • فرسوده شدن لاستیک دور درب
  • کثیف شدن کندانسور
  • خرابی هیتر المنت
  • داغ شدن کمپرسور
  • نقص در فن یخچال

در اغلب اوقات علت داغ شدن بدنه یخچال، خرابی یکی از قطعات داخلی یخچال است. اما مسائل دیگری هم به داغ شدن بدنه یخچال دامن می‌زنند، منتهی خرابی قطعاتی نظیر فن، کمپرسور، لاستیک دور درب، هیتر و کندانسور از مهمترین دلایل بروز این مشکل در یخچال فریزرهای سامسونگ هستند.

ایا گرم شدن بدنه یخچال سامسونگ طبیعی است؟

بسیاری از افراد به محض احساس گرما از بدنه یخچال دچار وحشت می‌شوند. به اعتقاد برخی از افراد بدنه یخچال فریزر سامسونگ نباید اصلا داغ باشد. این باور کاملا اشتباه است! یخچال فریزر یک وسیله برقی است که در طول کارکرد خود داغ می‌شود. اگر این داغی و حرارت به اندازه دمای محیط باشد، نیازی به نگرانی نبوده و اصلا نباید به دنبال علت گرم شدن بدنه یخچال سامسونگ باشید. اما گاهی اوقات با دست زدن به بدنه یخچال متوجه گرمای بسیار زیادی می‌شویم. اگر این گرما از دمای محیط خیلی بیشتر باشد، در این صورت باید نگران باشید. در این شرایط یافتن علت داغی دیواره یخچال باید در دستور کار قرار بگیرد.

راه حل رفع مشکل داغ شدن بدنه یخچال فریزر سامسونگ

راه حل برطرف کردن داغی بدنه یخچال سامسونگ به علت بروز مشکل بستگی دارد. اگر مشکل پر کردن یخچال از مواد غذایی یا رعایت نکردن فاصله استاندارد یخچال با دیوار باشد، به راحتی آب خوردن می‌توان مشکل را برطرف کرد. اما اگر مشکل به دلیل خرابی فن، فروسده شدن لاستیک دور درب، کثیف شدن کندانسور و موارد اینچنینی باشد، باید هر چه سریعتر برای تعمیر یخچال سامسونگ از تعمیرکار حرفه ای کمک گرفت. در ادامه راهنمایی بیشتری درباره حل مشکل گرم شدن بدنه یخچال سامسونگ ارائه خواهیم کرد:

پر کردن یخچال با مواد غذایی؛ علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ

گاهی اوقات علت داغ شدن دیواره یخچال سامسونگ پر کردن بیش از حد یخچال با مواد غذایی است. قرار دادن حجم زیادی از مواد غذایی در داخل یخچال، کمپرسور را وادار می‌کند تا برای سرد کردن مواد غذایی به صورت پیوسته کار کند. در این صورت گرمای زیادی توسط لوله های کندانسور تولید خواهد شد. در نتیجه بدنه یخچال فریزر گرم می‌شود. برای حل این مشکل یخچال را تا ظرفیت استانداردش پر کنید، نه بیشتر!

قرار دادن غذای داغ در یخچال؛ دلیل داغ شدن کنار یخچال سامسونگ

قرار دادن غذای داغ در کابین یخچال، دقیقا همان کاری را می‌کند که پر کردن یخچال با مواد غذایی انجام می‌دهد. قرار دادن غذاهای گرم داخل یخچال فشار زیادی به کمپرسور وارد می‌کند. چرا که باید غذا تا دمای مناسب سرد شود. بنابراین گذاشتن غذای داغ داخل یخچال منجر به گرم شدن بدنه یخچال می‌گردد. جهت حل این مشکل تنها باید غذا را پس از سرد شدن داخل یخچال بگذارید.

عدم رعایت فاصله یخچال با دیوار؛ علت گرم شدن دیواره یخچال سامسونگ

لوله‌های کندانسور وظیفه گردش گاز مبرد را بر عهده دارند. این لوله‌ها بیشتر در پشت یخچال فریزر تعبیه می‌شوند. گاهی اوقات علت داغ شدن بدنه یخچال فریزر سامسونگ فاصله کم پشت یخچال تا دیوار است. در این مواقع لوله های کندانسور در انتقال گرما عاجز می‌مانند. در نتیجه گرما به داخل و اطراف یخچال بازگشته و منجر به داغ شدن دیواره می‌شود. جهت حل این مشکل باید فاصله یخچال تا دیوار را بیشتر کنید.

فرسوده شدن لاستیک دور درب؛ علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ

شاید کمی عجیب باشد، اما این احتمال وجود دارد که علت داغی بدنه یخچال سامسونگ فرسوده شدن لاستیک دور درب یخچال باشد. این لاستیک وظیفه جلوگیری از خروج سرما را برعهده دارد. با خراب شدن این لاستیک، سرما از داخل یخچال خارج می‌شود یا به عبارتی به بیرون فرار می‌کند.
در نتیجه کمپرسور برای تامین مجدد سرما به فشار می‌افتد. تمام این اتفاقات باعث گرم شدن کناره یخچال می‌شوند. طبیعتا برای حل این مشکل باید لاستیک دور درب یخچال را تعمیر یا تعویض کنید.

کثیف شدن کندانسور؛ دلیل داغ کردن دیواره یخچال فریزر سامسونگ

کندانسور وظیفه انتقال گرما و خنکسازی یخچال فریزر را برعهده دارد. با جذب گرد و غبار کندانسور کثیف خواهد شد. در نتیجه توان انتقال گرما را از دست می‌دهد. این موضوع با گرم شدن دیواره یخچال سامسونگ خود را نشان می‌دهد. برای رفع این مشکل باید کندانسور را تمیز کنید.

خرابی هیتر المنت؛ دلیل گرم شدن کنار یخچال سامسونگ

هیتر المنت وظیفه ذوب برفک یخچال فریزر را برعهده دارد. گاهی اوقات هم علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ به نقص در هیتر بازمی‌گردد. در این صورت با لمس یخچال متوجه داغی دیواره خواهید شد. در این مواقع باید هیتر را تعمیر یا تعویض نمایید.

داغ شدن کمپرسور؛ علت گرم شدن بدنه یخچال سامسونگ

آیا می‌دانید چرا باید کمپرسور داغ شود؟ دلایلی نظیر نشتی گاز مبرد یا تنظیم ترموستات روی دمای پایین از مهمترین دلایل بروز این اتفاق هستند. در این مواقع برای حل مشکل باید حتما از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید تا مشکل کمپرسور از ریشه برطرف گردد.

نقص در فن یخچال؛ علت داغ شدن بدنه یخچال فریزر سامسونگ

فن سرما را در سراسر یخچال توزیع می‌کند. چنانچه فن خراب شود، سرما به خوبی در داخل یخچال پخش نشده و می‌توان شاهد داغی دیواره یخچال فریزر بود. اگر علت داغ شدن یخچال سامسونگ خرابی فن باشد، باید فن را تعویض کنید تا مشکل برطرف گردد.

اگر مشکل داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ حل نشد چه کنیم؟

اگر علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ یک مسئله ساده مثل فاصله یخچال تا دیوار بود که به راحتی می‌توان با تغییر فاصله یخچال تا دیوار مشکل را برطرف کرد. اما در اغلب اوقات علت داغ شدن بدنه یخچال فریزر سامسونگ خرابی قطعات است. در این صورت احتمالا بتوانید علت گرم شدن بدنه یخچال سامسونگ را پیدا کنید، اما تعمیر آن کار شما نیست.
در این مواقع برای تعمیر خرابی یخچال نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای خواهید داشت. سایت کاریتی بهترین تعمیرکاران را جهت تعمیر یخچال به شما معرفی خواهد کرد. به این ترتیب مشکل داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ با کمترین دغدغه برطرف خواهد شد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *