ارور یخچال

وبلاگ , عیب یابی یخچال

۷ مهر ۱۴۰۲ 950 بازدید
خطاهای یخچال فریزر

ارور یخچال

5/5 - (5 امتیاز)

اگر یخچال شما از نوع دیجیتالی و جدید باشد برای نشان دادن خرابی از کد‌های خطا (error) استفاده می‌کند،  انواع ارور یخچال فریزر شامل حروف و اعداد هستند که هر کدام از آنها به عنوان یک علامت مشکل در بخشی از یخچال می‌باشند.
تعداد کد خطای یخچال بسیار زیاد است به طوری که هر یخچال در هر برندی کدهای مخصوص به خود را دارد! از این جهت شاید در صورت مواقع با این خطاها دچار سردرگمی شوید!  از این جهت ما در ادامه به علت‌های انواع خطاهای یخچال‌های فریزر پرداخته‌ایم.

علت خطا (error) یخچال فریزر

ارور‌های یخچال فریزر بیانگر یک ایراد بزرگ در قطعات و قسمت‌های مختلف دستگاه هستند. با در دست داشتن کد خطای یخچال می‌توان به لیست ارور یخچال در دفترچه راهنما یا سایت‌های مرجع مراجعه کرد و علت خرابی را به سادگی تشخیص داد. البته برای این کار هر برند از کدگذاری مختص به خود استفاده می‌کند.
برای مثال ممکن است یک کمپانی از عبارت X  برای نمایش خرابی در بخش کمپرسور استفاده کند، در حال که کمپانی رقیب خرابی در این قطعه از یخچال را با عبارت Y نمایش دهد. در مجموع می‌توان گفت error یخچال فریزر می‌تواند حاکی از نقص و خرابی سنسور، موتور، ترموستات، فن یخچال، اواپراتور یا هر بخش دیگر باشد.

انواع ارور یخچال فریزر در انواع برند‌ها

معمولا ارور یخچال فریزر به صورت ترکیبی از حروف لاتین با اعداد مشاهده می‌شود. حال این خطا می‌تواند از دو حرف لاتین در کنار هم (XX)، یک حرف لاتین در کنار یک عدد (Xn) یا حتی یک عدد خالی (n) ساخته شده باشد. در ادامه با کدگذاری اختصاصی هر برند به طور کامل آشنا می‌شویم:

خطای یخچال از نوع برند سامسونگ

برند سامسونگ برای نمایش خطا‌های خود در انواع یخچال فریزر‌ها از اعدادی بین 1 تا 5 و حروفی مانند e، r، b، j استفاده می‌کند و این خطاها می‌تواند مربوط به فن، کاهش سرما …. باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد علت خطا، رفع مشکل درمورد یخچال سامسونگ … به صفحه ارور یخچال سامسونگ مراجعه نمایید.

لیست ارور یخچال هیمالیا

شاید در برخی از موارد در هنگام استفاده از یخچال هیمالیا با ارور‌های شامل اعداد و حروف E، C، F … مواجه شوید، که هر کدام از آنها معنای و مفهوم خاصی دارند و خرابی یک بخشی از یخچال را نشان می‌دهد.
از آنجایی که تعداد ارورهای یخچال هیمالیا بسیار زیاد است برای توضیح کامل و شفاف لیست خطاها، رفع مشکل، علت ارور … به صفحه ارور یخچال هیمالیا مراجعه نمایید.

لیست ارور یخچال های مارک ال جی

کمپانی ال جی غالبا در نمایش error از نام اختصاری قطعه یا بخش معیوب استفاده می‌کند. در یخچال‌های این برند ارورها به صورت یک عبارت دو یا سه کلمه‌ای، قطعه یا قسمت خراب شده را نمایش می‌دهند.

لیست ارور یخچال الجی
r خرابی سنسور یخچال تعویض سنسور
یخچال فریزر (دیجیتالی) سامسونگ 19-
یخچال (ساید بای ساید) سامسونگ 3+
فریزر (ساید بای ساید) سامسونگ 19-
یخچال دوقلو سامسونگ 3+
فریزر دوقلو سامسونگ 19-

لیست ارور یخچال های مارک ال جی

کمپانی ال جی غالبا در نمایش error از نام اختصاری قطعه یا بخش معیوب استفاده می‌کند. در یخچال‌های این برند ارورها به صورت یک عبارت دو یا سه کلمه‌ای، قطعه یا قسمت خراب شده را نمایش می‌دهند.

ارور‌های یخچال از نوع برند بوش

برند بوش در نمایش انواع ارور یخچال فریزر‌های خود از عبارت E (نماد ارور در لاتین) و اعداد 0 تا 21 استفاده کرده است. با نگاه به عدد جلوی حرف E می‌توان قطعه معیوب یعنی سنسور، ماژول برد و … را تشخیص داد. البته برخی دیگر از ارورهای این برند با حروف D، R و … نمایان می‌شوند.

بررسی کد خطای یخچال در برند دوو

لیست ارور یخچال در محصولات برند دوو کمی متفاوت است. معمولا خطاهای این برند از ترکیب عبارات مختلف F، r، E، c و … با اعداد ساخته شده‌اند. هر خطا علت خاص خود را دارد، از ایراد در میکروسوئیچ درب گرفته تا مشکل در کارکرد دیسپنسر.

ارور یخچال فریزر در برند الکترواستیل

ترکیب E و عدد رایج‌ترین ارور‌های یخچال در مدلهای مختلف برند الکترو استیل است که بیشتر به خرابی اواپراتور، کندانسور، دمپر، برد و … مربوط می‌شود. منتهی یخچال فریزرهای این کمپانی ارورهای دیگری هم دارند که با نمادهای C، F، D و سایر حروف ساخته می‌شوند.

error های یخچال فریزرهای امرسان

با نگاهی به کد خطای یخچال فریزر مارک امرسان می‌توان به این موضوع پی برد که این برند هم بیشتر سعی کرده از نماد اختصاری هر قطعه برای نشان دادن علت خرابی یخچال استفاده کند.

انواع ارور یخچال فریزر از نوع اسنوا

ارورها و خطاهای انواع مدلهای یخچال فریزر اسنوا با حرف F آغاز می‌شوند. با نگاه به بخش دوم ارور که غالبا عدد یا یک حرف لاتین دیگر است، می‌توان علت اصلی نقص که به خرابی سنسور، فن، هیتر، آی‌سی و … مربوط می‌شود، تشخیص داد.

کد خطای یخچال در مدلهای مختلف جنرال الکتریک

جنرال الکتریک هم مشابه برخی از برندهای دیگر برای نمایش انواع ارور یخچال فریزر الگوریتم خاصی نداشته و تنها با استفاده از علائم اختصاری سعی کرده قطعه یا قسمت خراب را به مشتری نشان دهد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *